Meteorologs: stāsts par ekstrēmi karsto vasaru bija maz ticams

© f64

"Mēs neesam snieguši paziņojumus presei, par gaidāmo „ekstremāli” karsto vasaru. To, ka šāda informācija nav patiesa, jau ikdienas cilvēkam vajadzētu saprast vien no tā, ka parasti šāda informācija medijos tiek publicēta jau pavasarī, tomēr precīzi prognozēt to tik ilgu laiku pirms tam nav iespējams.” Stāsta Latvijas vides, ģeoloģijas un meteoroloģijas centra prognožu nodaļas vadītājs Andris Vīksna.

Pavasarī un vasaras sākumā daudz kur bija lasāma informācija, ka šī vasara solās būt karsta un saulaina, tomēr aizvadītais jūnījs, liecina pretējo. Lai noskaidrotu tam iemeslu Neatkarīgā sazinājās ar LVĢMC nodaļas vadītāju A.Vīksnu, kurš laipni piekrita pastāstīt, kā tiek veidotas laikaziņu prognozes: ”Sinoptiķu prognožu pamatā ir superdatori, kuri ievāc informāciju no meterostacijām un satelītiem, tālāk, ņemot vērā ap piecdesmti dažādu parametru, tie to apstrādā un divreiz diennaktī gatavo prognozi priekš sinoptiķiem. Tad sinoptiķi balstoties uz savu pieredzi skata un pārveido prognozi atbilstoši konkrētajam reģionam un tā īpatnībām,” stāsta A. Vīksna ”Piemēram, Latvijā daži šie faktori ir Rīgas urbānā vide un Rīgas jūras līcis”. Jāpiebilst arī, ka precīzu laikapstākļu prognozēšanu sarežģī globālās vides pārmaiņas – mežu izciršana un urbānās vides paplašināšanās. Tomēr tuvākajām dienām iegūt precīzu laika prognozi ir iespējams. LVĢMC sniegto laika prognožu precizitāte tuvākajai diennaktij ir vidēji 94%. Par gaidāmjiem tuvākās nedēļas laikapstākļiem A. Vīksna saka, ka līdz 9. jūlijam ir gaidāms silts, pat karsts laiks, ar nelielu nokrišņu daudzumu, kā arī gaisa temperatūra var sasniegt pat 31 grāda atzīmi. Par tālākiem jūlija laikapstākļiem ir zināms, ka vidējai mēneša temperatūra noteikti nevajadzētu noslīdēt zem 16 grādiem, un nekas ekstremāls, vai nedabisks pagaidām prognozēts netiek.

Latvijā

Vācijas interneta tirdzniecības uzņēmums "Zalando" trešdien paziņoja, ka grasās iegādāties konkurentu "About You" par 1,1 miljardu eiro, lai radītu Eiropas platformu, kas spētu labāk konkurēt ar Ķīnas interneta tirdzniecības milžiem.