"Pasažieru vilciena" (PV) valdes priekšsēdētājs Artis Birkmanis, šodien tiekoties ar satiksmes ministru Anriju Matīsu (V), pavēstījis, ka papildu valsts dotācijas "Stadler" vilcienu nomai no valsts nebūs nepieciešamas, skaidroja Birkmanis.
Vilcienu noma tikšot finansēta no "Pasažieru vilciena" pašu līdzekļiem. Lielākās bažas satiksmes ministram un kapitāldaļu turētājam esot par to, vai darījuma rezultātā uzņēmums nevērsīsies valdībā un neprasīs finansējumu. Atbilde esot - "nē", uzsvēra Birkmanis.
Viņš skaidroja, ka jau likumā ir noteikts, ka peļņas norma uzņēmumam ir ap 3%, un, noslēdzot nomas līgumu, izdevumus kompensē valsts pasūtījuma līguma ietvaros līdz 2031.gadam. Pirmie vilcieni būšot pēc pusotra gada, un tas nozīmējot, ka pasūtījuma līgums būs spēkā nomas līguma laika periodu.
"Esam izrēķinājuši, ka 15 gadu nomas līguma laikā ietaupīsim 37 miljonus eiro, salīdzinot ar situāciju, kas ir pašreiz. Nomas darījums dod ekonomiju. Tā ir nodokļu maksātāja nauda, kas tiek ietaupīta. Nebūs nepieciešamas papildu valsts dotācijas," skaidroja Birkmanis. Esot vienošanās, ka kapitāldaļu turētāja paraksts būs, kad būs saskaņots viss finansējuma plāns.
Viņš vienojies ar Matīsu par tuvāko gadu PV finanšu aprēķinu detaļu precizēšanu, lai izvērtētu, vai uzņēmums var finansiāli atļauties nomāt "Stadler" vilcienus.
Birkmanis norādīja, ka aprēķinu precizēšana skar 2015. un 2016.gadu. Patlaban esot sagatavoti pamataprēķini. Uz jautājumu, vai ministrs nebija skeptisks par uzņēmuma iespējām finansēt šādu darījumu, ņemot vērā, ka gadā par nomu būs jāmaksā 10 miljoni eiro, PV vadītājs paskaidroja, ka saruna noritējusi konstruktīvā gaisotnē un tagad tikšot turpināts darbs pie šo detaļu precizēšanas.
7.jūlija pēcpusdienā plānots arī sasaukt preses konferenci, kurā PV informēšot un papildus izskaidrošot jautājumus, kuri medijiem būs neskaidri.
Viņš uzsvēra, ka līdz līguma parakstīšanai vēl ceļš ir ejams, taču nekas netraucējot paralēli precizēt aprēķinus, skaidrot situāciju un veikt ar iepirkumu saistītos procesuālos pasākumus.
Lai neatkārtotos situācija, kāda bija ar iepriekšējo neveiksmīgo pasažieru vilcienu iepirkumu, līgums saskaņā ar premjera rezolūciju ir saskaņots ar valsts institūcijām jau iepriekš, savukārt ražotājs ar savu apliecinājumu garantējot, ka nekādus grozījumus līgumā neveiks. Parakstīšana esot tikai tehnisks jautājums, jo esot jāparaksta nolikumā pievienotā versija, skaidroja Birkmanis.