Mobilie operatori atbalsta numura pārnešanas laika samazināšanu

Latvijas lielākie mobilo sakaru operatori ir vienisprātis, ka laiks numuru pārnešanai (portācijai) no viena operatora uz citu būtu jāsaīsina līdz 4-5 dienām līdzšinējo desmit dienu vietā.

Kā biznesa portāla "Nozare.lv" rīkotā diskusijā paziņoja SIA "Latvijas Mobilais telefons" (LMT) Abonentu apkalpošanas dienesta direktors Viktors Locāns, LMT nesen nosūtījis vēstuli Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijai (SPRK), iesakot saīsināt numura pārnešanas procesu.

Vēstules fragmentā, ar ko iepazinās biznesa portāls "Nozare.lv", LMT raksta: "Esam konstatējuši, ka numura saglabāšanas pakalpojuma nodrošināšanas noteikumos ir noteikts neadekvāti liels termiņš (aptuveni 13 darba dienas) numura saglabāšanas pakalpojuma saņemšanai galalietotājam."

Locāns teica, ka, viņaprāt, numuru pārnešanas laiku varētu samazināt vismaz līdz piecām darba dienām, kas vienlaikus ievērotu fiksēto tīklu operatoru intereses, "kuriem ir jāmaina un jāpārbauda vadi".

"Bite Latvija" klientu apkalpošanas un regulēšanas lietu direktore Zita Zilgalve teica, ka fiksētā tīkla operatoriem varētu būt atsevišķi noteikumi un mobilo sakaru operatoru maiņa, saglabājot numuru, varētu notikt vēl ātrāk. Garais pārejas laiks, viņasprāt, dažos gadījumos paver iespēju pamestā operatora "šantāžai" pret aizejošo klientu.

Arī "Tele2" produktu direktors Didzis Solims piekrita, ka numuru saglabāšanas procesa laiks jāīsina. Vaicāts, vai šādas izmaiņas nepalielinās klientu mainību (churn), ko daži Rietumeiropas operatori uzskata par problēmu, jo tas vairo jaunu klientu ieguves izmaksas, Solims teica: "Ja operators ir aktīvs tirgū, ja ir jauni piedāvājumi, ir labi, ka klients arī ir aktīvs."

Locāns piebilda, ka "aizies simts, atnāks simts", liekot saprast, ka LMT lielāku klientu mainību neuzskata par nopietnu problēmu. Arī Zilgalve sacīja, ka atvieglota operatoru mainīšanas procedūra "padarīs konkurenci tīrāku".