Saskaņojot grozījumus Elektronisko plašsaziņas līdzekļu likumā, kas paredz aizliegt alus un vīna reklāmu televīzijā no plkst.6 līdz 22, Veselības ministrija (VM) nolēmusi šādu ierobežojumu piemērot arī reklāmām radio.
Sākotnēji ministrija piedāvāja noteikt, ka turpmāk alus un vīna reklāma televīzijā būs atļauta tikai naktī, savukārt to reklamēšanai radio ierobežojumu nebūs.
VM pagaidām nav izdevies saskaņot grozījumus tikai ar Zemkopības ministriju (ZM). Grozījumi iesniegti izskatīšanai Ministru kabineta komitejā, un tajos VM skaidro, ka ZM neatbalsta likumprojekta tālāku virzību un kā kompromisa variantu piedāvā noteikt laika ierobežojumus alus un vīna reklāmai televīzijā un radio no plkst.7 līdz 21. VM tam nepiekrīt, tāpēc likumprojekts uzskatāms par nesaskaņotu.
Ar citām iesaistītajām ministrijām likumprojekts ir saskaņots, tāpat kā ar Nacionālo elektronisko plašsaziņas līdzekļu padomi, Latvijas Pašvaldību savienību, Pārresoru koordinācijas centru, Latvijas Darba devēju konfederāciju un Latvijas Brīvo arodbiedrību savienību.
Kā ziņots, pārējo alkoholisko dzērienu reklāma televīzijā un radio Latvijā ir aizliegta.
VM iepriekš skaidrojusi, ka alkohola reklāmas ierobežojumi ir viens no efektīvākajiem veidiem, kā mazināt alkohola patēriņu bērnu un jauniešu vidū, un rosina noteikt alus un vīna reklāmas aizliegumu no plkst.6 līdz 22, jo tieši rīta stundas ir laiks, kad televīzijā bieži tiek piedāvātas bērniem paredzētās programmas.
Tāpat tika atzīmēts, ka vairākās citās Eiropas Savienības valstīs jau ir ieviesti alkohola reklāmas aizliegumi televīzijā. Piemēram, Igaunijā laikā no plkst.7 līdz plkst.21 ir aizliegts reklamēt jebkuru alkoholisko dzērienu, Lietuvā un Polijā šāds aizliegums ir no plkst.6 līdz plkst.23., bet Somijā laikā no plkst.7 līdz plkst.23 ir aizliegts reklamēt vīnu un alu, bet jebkuru citu alkoholisko dzērienu reklāma ir aizliegta pavisam. Tikmēr Norvēģijā, Zviedrijā un Francijā vispār ir aizliegta alkohola reklamēšana televīzijā.