Latvijā 80% automašīnu ir problēmas ar vadāmību

© F64

Tikai vienai piektdaļai (20%) īpašā akcijā pārbaudīto automašīnu netika konstatētas novirzes savirzes regulējumā, savukārt 22% automašīnu tika konstatētas ļoti būtiskas nobīdes, biznesa portālu "Nozare.lv" informēja akcijas organizatori no "Drošas braukšanas skolas" (DBS) un "Bosch Car Service".

Tas nozīmējot, ka liela daļa automašīnu uz Latvijas ceļiem ir tādā stāvoklī, ka strauju manevru veikšanas laikā, tās pilnībā var zaudēt vadāmību. Turklāt šo automašīnu vadītājiem arī esot jārēķinās ar liekiem izdevumiem palielināta degvielas patēriņa un detaļu nodiluma dēļ.

Akcijas laikā piecās Latvijas pilsētās - Rīgā, Jēkabpilī, Dobelē, Valmierā, Preiļos - ar Latvijā pirmā "Bosch Car Service" mobilā savirzes stenda palīdzību tika pārbaudītas automašīnas vecumā no pieciem līdz trīsdesmit gadiem.

"Bosch Car Service" koncepta vadītājs Latvijā Māris Leperis skaidro, ka pārbaudes atklāja visai dramatisku ainu, ko nebija gaidījuši pat pieredzējušākie "Bosch Car Service" speciālisti. Esot gaidīts, ka sliktā ceļu seguma un nolietotā autoparka novirzes savirzē tiks konstatētas, taču "neiedomājāmies, ka situācija būs tik dramatiska", uzsver Leperis.

Novirzes automašīnas savirzes regulējumā rodas automašīnas lietošanas laikā, no lielākiem vai mazākiem triecieniem, kā arī mainot vai remontējot vairākas detaļas automašīnas balstiekārtā. Nepareiza automašīnas balstiekārtas savirze un ģeometrija būtiski ietekmējot automašīnas vadāmību, riepu un citu detaļu nodilšanas vienmērīgumu un ātrumu, kā arī var atstāt būtisku ietekmi uz automašīnas degvielas patēriņu.

DBS valdes loceklis Artūrs Priednieks norāda, ka maldīgs ir priekšstats, ka automašīnu savirze ir būtiska tikai ziemā. Arī vasarā, lietus laikā, uz grants ceļiem vai veicot straujus manevrus, it īpaši strauji bremzējot, nobīdes auto savirzē varot būt būtisks iemesls avārijai.

Pēc visu iegūto rādītāju un statistikas analīzes DBS un "Bosch Car Service" speciālisti ir nonākuši pie slēdziena, ka šādas akcijas noteikti nāksies atkārtot, jo autovadītāju zināšanas par šādiem jautājumiem ir ļoti minimālas vai pat niecīgas. Tajā pašā laikā tā esot lieta, kas būtiski ietekmē ceļu satiksmes drošību. Turklāt savirzes regulējums esot viena no lietām, kas netiek pārbaudīta obligātajā tehniskajā apskatē.

Latvijā

Valsts aizsardzības dienesta karavīri Sēlijas militārā poligona dronu mācību un testēšanas poligonā aizvadījuši noslēdzošās bezpilota lidaparātu rotas līmeņa mācības, kurās, izmantojot dažādus bezpilota lidaparātu modeļus, trenēja spēju identificēt un iznīcināt pretinieku, aģentūru LETA informēja Aizsardzības ministrijā.

Svarīgākais