Liepājā vakar avarējusī lidmašīna vertikāli ar priekšgalu ietriekusies zemē

Liepājā vakar avarējusī lidmašīna vertikāli ar priekšgalu ietriekusies zemē, biznesa portālu "Nozare.lv" informēja Aviācijas nelaimes gadījumu un incidentu izmeklēšanas nodaļas vadītājs Visvaldis Trūbs.

Viņš skaidroja, ka dzinējs zemē bija ietriecies 70 centimetru dziļumā.

Pirms traģiskā negadījuma pilots Gints Bubieris veicis akrobātiskos manevrus - lidmašīna vertikāli ar priekšgalu krīt lejā un pēc tam izlīdzina gaitu. Šādus trikus pilots veicis kādas trīs reizes, un pēdējais manevrs bijis liktenīgais.

Kāds somu pilots ir uzfilmējis pēdējos Bubiera manevrus, vienīgi nav fiksēta pati lidmašīnas ietriekšanās zemē, jo, visticamāk, redzot, ka lidmašīna ar priekšgalu jau pārāk pietuvojusies zemei, un saprotot, ka neizdosies lidmašīnas gaitu izlīdzināt, filmēšanu bija pārtraucis un devies ar ugunsdzēšamo aparātu pie avarējošās lidmašīnas. Kā skaidroja birojā, šodien paredzēta saruna ar somu pilotu, lai iegūtu nepieciešamās liecības.

Trūbs vēlreiz apliecināja, ka Bubieris pirms liktenīgā lidojuma kā instruktors ar skolniekiem veicis mācību lidojumus. Pēc tam vēl apspriesti lidojuma laikā veiktie manevri. Vēlāk Bubieris nezināmu iemeslu dēļ atkal devies uz angāru un sācis manevrus viens pats. Kā skaidro Trūbs, visas atļaujas Bubierim ir bijušas, arī lidmašīnai ir vajadzīgie sertifikāti. Tagad esot jāpēta, vai veikta atbilstoša tehniskā aprūpe un kā darbojušies lidmašīnas vadības mehānismi. Trūbs atteicās komentēt, vai šeit kā galveno nelaimes iemelsu varētu uzskatīt cilvēcisko faktoru vai tomēr lidmašīnas tehniskās problēmas. To noskaidrošot izmeklēšanā, kuru pēc likuma varot veikt 12 mēnešu laikā.

Kā ziņots, vakar Liepājas lidostā avarējušo lidmašīnu pilotējis pieredzējis kaskadieru triku meistars, 1966.gadā dzimušais Gints Bubieris, aģentūrai LETA apstiprināja viņa kolēģis.

Avārija notikusi privāta lidojuma laikā. Kādi varētu būt negadījuma iemesli, Bubiera kolēģis atturējās minēt, vien uzsvēra, ka "drošība viņam bija pirmajā vietā".

Bubiers esot lidojis ar lidmašīnu "Pitts S2B". Ikdienā viņš mācījis citiem lidotājiem izpildīt akrobātiskos trikus, bet nav apmācījis pilotus komerciāliem lidojumiem.

Kā liecina internetā pieejamā informācija, Bubiers bijis aviošovu entuziasts un pēdējā laikā bieži izpildījis trikus virs Liepājas. Viņš piedalījies arī Rīgas aviācijas svētkos.

"Firmas.lv" informācija liecina, ka Bubieris bijis dalībnieks vairākos salīdzinoši nelielos ar aviācijas nozari saistītos uzņēmumos.

Latvijā

Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīca (DLRR) pagājušajā gadā reģistrēja kārtējo meitasuzņēmumu – šoreiz Ungārijā. Tagad uzņēmums strauji paplašina savu klientu loku Baltijas valstīs, Ukrainā, Polijā, Ungārijā, Vācijā, Rumānijā, Bulgārijā, Azerbaidžānā, Gruzijā un pat Āfrikā.

Svarīgākais