Pēdējos mēnešos pasaules sabiedrība, elpu aizturējusi, seko mīklainajiem notikumiem ap pazudušo Malaizijas lidmašīnu, ik pa laikam parādās arvien jaunas un intriģējošas ziņas, taču patiesā notikumu hronoloģija rokās nedodas. Mīklu un jautājumu ir vairāk nekā atbilžu. Patlaban vairāku gadu garumā ir iestājies periods, kas aviācijai nav īpaši labvēlīgs, un tas saistīts ar problemātiskiem Urāna stāvokļiem.
Pasaule, protams, nevar apstāties un cilvēki pārtraukt pārvietošanos ar aviotransportu tikai tāpēc, ka aviācijai nav labvēlīgs periods. Ko iesākt? Pirmām kārtām ir jābūt atbildīgiem. Proti, cilvēkiem, kas strādā šajā nozarē, pret pienākumiem un uzdevumiem jāizturas ļoti nopietni. Jāpievērš īpaša uzmanība tehniskās kvalitātes, kā arī drošības jautājumiem, turklāt arī tās drošības, kas varētu būt saistīta ar terorismu. Uz to norāda vairāki tā dēvēto tālo planētu stāvokļi. Diezgan ilgu periodu saspringtās kombinācijās atrodas Urāns – planēta, kuras aizgādniecībā ir tieši aviācija. Sarežģītais Jupitera-Plūtona stāvoklis savukārt norāda uz dažādu reliģiju un pasaules uzskatu pretnostatījumu. Turklāt laiku pa laikam saspringtus stāvokļus ieņem arī «tehniskās» planētas (Marss un Saturns), kas pastiprina dažādu tehnisku sarežģījumu iespējamību.
«Praktiskā Astroloģija» veica pētījumu par vairākām traģiskām, sabiedrību saviļņojušām aviokatastrofām pārskatāmā pagātnē, meklējot kopīgo un atšķirīgo. Šis ir mūsu žurnāla traktējums un interpretācija. Protams, pilnīgāka analīze nav iespējams, jo nav zināmi konkrēto lidaparātu ekspluatācijā nodošanas datumi, kā arī pilotu dati. Tomēr visnotaļ interesantas astroloģiskas kopsakarības iezīmējas.
Malaizijas lidmašīnas noslēpums
Šobrīd interešu lokā joprojām ir pazudušās Malaizijas lidmašīnas neatrisinātais noslēpums. «Malaysia Airlines» lidmašīna ar 239 pasažieriem un apkalpes locekļiem pazuda šā gada 8. martā, nezināmu iemeslu dēļ mainot kursu lidojumā starp Kualalumpuru un Pekinu.
Uz «Praktiskās Astroloģijas» sagatavošanas brīdi svaigākā informācija, ko vēstīja AFP/LETA, bija šāda – pazudušās Malaizijas pasažieru lidmašīnas otrais pilots mēģinājis veikt zvanu no sava mobilā telefona īsi pirms lidmašīnas pazušanas no radaru ekrāniem. Tā nesen rakstījis laikraksts «The New Straits Times», atsaucoties uz vārdā neminētiem izmeklētājiem. Zvans pēkšņi pārtrūcis, «jo lidmašīna ātri virzījusies prom no telekomunikāciju torņa», raksta avīze. Tomēr avīze atsaucas uz cita avota sacīto, ka nav skaidrs, vai zvans ticis veikts no 8. martā pazudušā «Boeing 777».
Malaizijas varas iestādes sīki pēta pilota Zaharija Ahmeda Šaha un otrā pilota Farika Abdula Hamida dzīvesgājumu. Ir parādījušās liecības, ka lidmašīnai īsi pirms Malaizijas gaisa telpas pamešanas apzināti mainīts kurss un manuāli izslēgtas saziņas sistēmas.
Austrālijas premjerministrs Tonijs Ebots paudis pārliecību, ka Indijas okeāna dienvidos uztvertie signāli nāk no okeāna dzelmē nogrimušā lidaparāta «melnās kastes». Vienlaikus Austrālijas premjers norādīja, ka Indijas okeānā uztvertie signāli sāk palēnām zust.
Austrālijas kuģim «Ocean Shield» Indijas okeāna dienvidos izdevies uztvert četrus signālus. Izanalizējot pirmos divus, secināts, ka tie nākuši no lidmašīnas «melnās kastes». Lidojumu ierakstus saturošā «melnā kaste» avārijas signālu raida aptuveni 30 dienas. Tās atrašana ir izšķirošs faktors, lai noskaidrotu patiesību, kas notika ar mīklaini pazudušo lidmašīnu.
* Izgatavojot konkrētā notikuma dienas fona astroloģisko karti, redzams, ka saspringtos stāvokļos atrodas ar aviācijas tēmu saistītais Urāns. Otra svarīga tehniskā planēta Marss ir tā dēvētajā retrogrādajā jeb atpakaļgaitas stāvoklī, kas norāda uz to, ka šādā periodā tehniskas problēmas var rasties biežāk nekā citkārt. Slikta kombinācija ir arī starp Merkuru un Saturnu, kas skar transporta tēmu vispār. Tajā pašā laikā nevar izslēgt arī cilvēcisko faktoru. Dienas fonā ir izveidojusies problemātiska kombinācija (kvadrāts) starp Neptūnu un Mēnesi, kas cilvēkam var radīt paaugstinātu stresu, uzbudinātību, maldus, iluzoru pasaules uztveri. Te jāatgādina, ka viena no versijām – pilota neadekvāta rīcība ģimenes konflikta dēļ.
Latvijas lielākā katastrofa pie Liepājas
Četrdesmit trīs gadi pagājuši kopš Latvijas vēsturē traģiskākās aviokatastrofas, kas paņēma 43 cilvēku dzīvības. Tas bija reiss Rīga–Liepāja 1967. gada 30. decembrī. Notikumi risinājās šādi: lidmašīna «An-24» jau netālu no lidostas ar spārnu aizķēra telefona stabu un kļuva nevadāma. 43 cilvēki gāja bojā, seši izdzīvoja, bet visi katastrofas apstākļi joprojām nav apzināti. Vietējie izdzīvotāji zina stāstīt, ka šajā rajonā, kartupeļu laukā, vēl joprojām palaikam atrodamas kādas lidaparāta atlūzas.
Šīs dienas kopējā fonā Urānam, kas atbild par aviāciju, ir pāris sliktas kombinācijas. Tāpat slikta kombinācija ir arī starp Merkuru un Saturnu, kas skar transporta tēmu vispār. Taču kopumā nevarētu teikt, ka diena ir ļoti negatīva tehniskām darbībām.
Smoļenskas traģēdija
Šokējoša un pasauli saviļņojoša bija aviokatastrofa 2010. gada 10. aprīlī, kad plkst. 8.56 (pēc Latvijas laika) netālu no Krievijas pilsētas Smoļenskas nogāzās Polijas prezidenta Leha Kačinska lidmašīna. Šajā traģēdijā gāja bojā viņa kundze Marija un augstas valsts amatpersonas. Kopumā šī katastrofa paņēma 96 cilvēku dzīvības.
Lidmašīna bija ceļā uz atceres pasākumu Katiņā, kur tiktu pieminēta 70. gadadiena kopš tā dēvētā Katiņas slaktiņa, kad pēc padomijas varas iestāžu rīkojuma tika noslepkavoti apmēram 22 000 poļu. Apmēram 8000 no tiem bija poļu virsnieki, kas tika saņemti gūstā 1939. gadā PSRS iebrukuma Polijā laikā, pārējie bija cilvēki, kas tikuši arestēti par «spiegošanu, sabotāžu vai bija žandarmi, zemes īpašnieki, fabriku īpašnieki, advokāti, mācītāji un ierēdņi».
Aviokatastrofas norise tika apvīta arī ar dažādām sazvērestības teorijām. Taču pēdējā oficiālā versija bija tāda, ka lidmašīna biezā miglā lidojusi pārāk zemu un tādējādi piloti ielidoja kokos un lidaparāts ietriecās zemē. Iespējams, lēmums mēģināt nosēsties nepiemērotos apstākļos tika pieņemts pasažieru, augsto amatpersonu, ietekmē.
Varšava 2011. gada jūlijā publiskotajā ziņojumā par traģiskās aviokatastrofas cēloni nosauca nepietiekami apmācīto lidmašīnas apkalpi, bet norādīja, ka kļūdas pieļautas arī Smoļenskas gaisa satiksmes kontroltornī.
Tajā pašā laikā aviokatastrofā bojāgājušā prezidenta dvīņubrālis, Polijas opozīcijas partijas «Likums un taisnīgums» līderis Jaroslavs Kačiņskis turpina pieturēties pie konspirācijas teorijām. Intervijā laikrakstam «Gazeta Polska Codziennie» Kačiņskis sacīja, ka lidmašīna uzspridzināta, bet neatklāja, ko tur aizdomās. Viņš ir vairākkārt aicinājis sākt starptautisku izmeklēšanu, lai viestu skaidrību par to, kas izraisīja traģisko aviokatastrofu.
Izgatavojot astroloģisko karti tieši avārijas brīdim, redzams, ka slikta kombinācija ir starp Marsu un Merkuru, kas ir transporta un pārvietošanās planētas. Par aviāciju atbildīgais Urāns veido problemātisku kombināciju ar tehnisko Saturnu un Plūtonu, kas astroloģijā iezīmē lielas katastrofas (arī transformāciju, pasaules pārdali, terorismu u.c.).
Jaroslavļas «Lokomotiv» bojāeja
Traģiska un līdz dvēseles dziļumiem sāpīga ziņa sabiedrību sasniedza 2011. gada 7. septembra pievakarē. Kļuva zināms, ka aviokatastrofā gājusi bojā visa Jaroslavļas hokeja komanda «Lokomotiv». Tā, protams, vēsturē nebija pirmā vai vienīgā katastrofa, kas saistās ar veselas sportistu komandas bojāeju, taču Latvijai tā bija skaudri nozīmīga. Dzīvību zaudēja mūsējais – Latvijas hokeja lepnums, aizsargs Kārlis Skrastiņš.
Krievijas laikraksts «Komersant» drīz pēc avārijas vēstīja, ka Gromova Lidojumu izpētes institūta speciālisti apstiprinājuši, ka katastrofu izraisījusi pilota kļūda pacelšanās laikā. Par lidmašīnas avārijas iemeslu tika minēts pacelšanās brīdī nesasniegtais nepieciešamais augstums.
* Astroloģiskā karte, ko izgatavojām tieši uz avārijas brīdi, atkal rāda tehnisko planētu problemātiskās kombinācijas – tās ir Marsa un Saturna kvadrāts, Plūtona un Urāna kvadrāts. Turklāt Urāns avārijas brīža astroloģiskajā kartē izskatās pavisam nelāgi, tam ir tikai viena, un tā pati – negatīva kombinācija. Lai iegūtu pilnvērtīgu ainu, būtu vēlams šo karti skatīt kopā ar pilotu individuālajām astroloģiskajām kartēm, bet šādas iespējas, protams, mums nav.
(Līgo! Pie šitajiem gabaliņiem kartes klāt ne, tikai slejā kā faktu uzskaitījumu. Var likt pēdējās lapas maliņā vai kaut kur apakšā, tas ir otrā svarīguma texts.)
Aviokatastrofas un terorisms
1988. gada 21. decembris. «Pan Am» reisa 103 lidmašīna paceļas no Hītrovas lidostas un lido uz JFK lidostu. Virs Skotijas divi teroristi uzspridzina bumbu, un lidmašīna gaisā uzsprāgst, nogalinot 270 cilvēku lidmašīnā un vēl 11 uz zemes.
Astroloģiskais fons: ārkārtīgi slikts Marss dienas fonā, tostarp ar Merkuru. Pilnmēness tuvošanās.
1985. gada 23. jūnijs. «Air India» «Boeing 747» tiek uzspridzināts gaisā, kad tas veica lidojumu no Toronto uz Bombeju. Lidmašīna iekrīt jūrā netālu no Īrijas, un visi 329 pasažieri iet bojā. Otra bumba, kas tika paredzēta citam «Air India» reisam, priekšlaikus uzsprāgst lidostas bagāžas noliktavā.
Astroloģiskais fons: tehniskajām planētām dienas fonā normālas kombinācijas. Slikts savienojums starp Marsu un Neptūnu, kas faktiski iezīmē negodīgumu. Slikta kombinācija starp Saturnu un Jupiteru, kas saistās ar pasaules uzskatu ierobežošanu.
Mistiskās lidmašīnu pazušanas
1948. gada 30. janvāris. Britu Dienvidamerikas aviolīniju «Star Tiger» lidojums. Atlantijas okeāns tajā vietā, ko pazīstam kā Bermudu trīsstūri, sliktu slavu lidotāju aprindās ieguva jau 1945. gadā, kad netālu no Floridas krasta ikdienišķu mācību laikā noslēpumaini pazuda pieci ASV torpēdu spridzinātāji un arī glābšanai izsūtītais lidaparāts. Trīs gadus vēlāk «Star Tiger» ar 31 cilvēku uz borta uzturēja normālu radio saziņu ar bāzi līdz Bermudu robežai, aiz kuras pazuda – tas nenolaidās. Piecu dienu ilgā glābšanas misija neatklāja nekādas lidmašīnas atliekas.
Astroloģiskais fons: Merkuram sliktas kombinācijas ar Marsu un Saturnu, t.i., pārvietošanās un tehnika.
1957. gada 9. novembris. «Boeing 377», kas ar 36 pasažieriem un astoņiem apkalpes locekļiem devās no Sanfrancisko uz Honolulu pirmajā pasažieru lidojumā apkārt pasaulei, bija izsmalcinātības paraugs. Katram pasažierim bija plata telpa kājām, horizontāli nolaižami sēdekļi, kokteiļu telpa un pusdienu ēdienkarte no septiņiem ēdieniem, kurā ietilpa arī kaviārs un šampanietis. Gaisa kuģis pazuda aptuveni pusceļā bez jebkādām problēmu pazīmēm. Pēc piecu dienu meklējumiem ASV jūras kājnieku bāzes kuģis atrada 19 mirušu cilvēku ķermeņus un dažādas lidmašīnas atliekas, tomēr pati lidmašīna un pārējie 25 pasažieri tā arī nekad nav atrasti.
Astroloģiskais fons: Dienas fonā nav īpaši problemātisku tehnisko planētu kombināciju, taču ir pilnmēness, kā arī Mēness aptumsuma ietekme. Avāriju riski šādos brīžos bieži vien saistās ar cilvēku emocionālajiem stāvokļiem.