"Hyundai Rotem": Jauno vilcienu nomas iepirkumā mūsu piedāvājums ir par 143 miljoniem eiro izdevīgāk

© f64

Dzelzceļa transporta ražotāja "Hyundai Rotem" piedāvājums AS "Pasažieru vilciens" iepirkumā ir vismaz par 143 miljoniem eiro izdevīgāks nekā "Stadler Bussnang AG" un par šo starpību papildus varētu iegādāties 25 jaunus vilcienus, norāda "Hyundai Rotem" pārstāvis Latvijā Māris Gavars.

"Hyundai Rotem" esot definējis Eiropu kā vienu no saviem mērķa tirgiem, tādēļ šajā iepirkumā ir piedāvāta iespējami labākā cena. Kā apgalvo Gavars, "Stadler" piedāvājumā visu vienību nomas maksa 15 gadiem veido 412 miljonus eiro, bet atlikusī vērtība par visiem 45 vilcieniem ir 63 miljoni eiro. Tikmēr "Hyundai Rotem" piedāvājums attiecīgi ir 284 miljoni eiro un 48 miljoni eiro, kas arī veidojot šo 143 miljonu starpību.

Arī "Hyundai Rotem" pārstāvis Hvans Džī esot paudis pārsteigumu par būtisko cenu starpību. Pēc publiski pieejamās informācijas varot lēst, ka "Stadler" piedāvātie vilcieni Latvijai ir par 30% dārgāki nekā Igaunijā.

"Līdzīgos konkursos pasaulē līdz šim "Hyundai Rotem" un "Stadler" cenu piedāvājuma starpība ir bijusi neliela, dažu procentu robežās, kas gaidīta arī šoreiz. Mūsu priekšrocība šajā gadījumā ir jauns vilciena modelis ar jaunākās paaudzes tehnoloģijām un paaugstinātu energoefektivitāti," apgalvo Džī.

Ikmēneša noma un atlikusī vērtība esot tikai divas no pozīcijām, kas būtu jāvērtē. Ilgtermiņā tikpat svarīgi arī esot ņemt vērā izmaksas par tehnisko apkopi un elektroenerģijas patēriņu, kas piedāvājumu starpību padarīšot tikai lielāku.

"Tehnoloģijas, kas izmantotas mūsu vilcienu modeļos, ilgtermiņā samazina tehniskās apkopes izdevumus un uzlabo pasažieru komforta sajūtu," norāda Džī.

"Hyundai Rotem" pārstāvis izteicis cerību, ka Latvijā iepirkums norisināsies atbilstoši labākajiem starptautiskās prakses standartiem un, "ievērojot sabiedrības intereses, - 143 miljoni eiro starpība ir būtisks ieguvums jebkuram budžetam".

"Hyundai Rotem" joprojām turpinot cīņu par iespēju nodrošināt Latvijai ilgtermiņa nomā 25 līdz 45 elektrovilcienus. Iepirkuma organizētājs Dienvidkorejas ražotājam ir pieprasījis papildu informāciju saistībā tehniskajiem jautājumiem, ko 29.aprīlī uzņēmums ir iesniedzis AS "Pasažieru vilciens".

"Hyundai Rotem" gadā saražo aptuveni 1100 vienību. "Hyundai Rotem" vilcieni kursējot Īrijā, Grieķijas galvaspilsētā Atēnās, ASV, Turcijā, Kanādā, Brazīlijā, Indijā, Ķīnā un Dienvidkorejā.

Kā zināms, konkursā iesniegto piedāvājumu vērtēšana pašlaik vēl norisinās. Iepirkumu uzraudzības birojs saņēmis par jauno vilcienu nomas iepirkumu divas sūdzības - no "AS Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīcas" un Spānijas uzņēmuma "Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles". Izskatīšanas termiņš noteikts 8.maijs.

Kā ziņots, AS "Pasažieru vilciens" iepirkuma komisija izskata visus trīs iesniegtos piedāvājumus par jaunu elektrovilcienu nomu uz 15 gadiem, biznesa portālu "Nozare.lv" informēja uzņēmumā. Vienlaikus gan uzņēmumā uzsver, ka piedāvājumu atvēršanas procesā tika konstatēts, ka Polijas uzņēmums "Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz SA" (PESA) nebija iesniedzis finanšu piedāvājumu un piedāvājuma nodrošinājumu.

Ražotāju solītie piegādes termiņi atšķiras - vilcienus solīts piegādāt no 18 līdz pat 28 mēnešu laikā. Iepirkumu komisijas vadītājs Normunds Sinkēvičs norādīja, ka izvēlēts tiks saimnieciski izdevīgākais piedāvājums, kurš būs saņēmis visvairāk punktu. Galvenos vērtēšanas kritērijus Sinkēvičs gan neminēja. Viņš arī skaidroja, ka konkursa nolikums ir vairākkārt mainīts, taču balstoties uz pretendentu jautājumiem.

Elektrovilcienu parka atjaunošanas aprēķinos tika izmantoti pieņēmumi, ka "Pasažieru vilciens" turpina veikt pasažieru pārvadājumus pa dzelzceļu vismaz līdz 2045.gadam un vienas vienības iegādes cena ir 4,3 miljoni eiro. Savukārt kopējā līguma summa paredzēta 153,6 miljoni eiro. Plānots iegādāties no 25 līdz 45 elektrovilcienu vienībām jeb sastāviem, kur katrā būtu līdz 270 sēdvietām.

Latvijā

Par to, kādus ieročus izmantos ievēlētais ASV prezidents Donalds Tramps, par to, vai tiks veidota ES armija, par to, cik efektīva varētu būt Ziemeļkorejas militārā vienība, par daudz ko citu – saruna ar Nacionālo bruņoto spēku bijušo komandieri ģenerāli Raimondu Graubi.

Svarīgākais