Četras piektdaļas kravas automobiļu pārsniedz atļauto braukšanas ātrumu

© f64

Vairāk nekā četras piektdaļas (85%) kravas automobiļu ārpus pilsētas satiksmē pārsniedz atļauto braukšanas ātrumu, secinājuši žurnāla “Latvijas Gada auto 2014” autori, apkopojot Latvijas Valsts ceļu (LVC) statistiku divos uzskaites punktos uz Tallinas un Valmieras šosejas par vienu dienu.

Dati apkopoti par aptuveni septiņiem tūkstošiem vieglo un trim tūkstošiem kravas automobiļu, kas vienā dienā šķērsojuši ceļa segumā iestrādātos braukšanas ātruma mērīšanas kontrolpunktus uz A1 šosejas pie Vitrupes un A3 šoseju pie Inciema.

Vairāk nekā puse vieglo automobiļu vadītāju vietā, kur atļautais ātrums ir 90 km/h, izvēlas braukt ar 90 līdz 110 km/h, tādējādi vairums atļauto slieksni pārkāpj par līdz 20 km/h. Interesanti, ka vairāk ir tādu autovadītāju, kuri šajā posmā brauc ar mazāk nekā 80 km/h ātrumu, nekā tādu, kuri izvēlas vairāk nekā 120 km/h.

Tādējādi novērojama būtiska braukšanas ātrumu atšķirība – ir gan tādi, kuri ievērojami pārsniedz atļauto braukšanas ātrumu, gan tādi, kuri brauc krietni lēnāk par atļauto, apdraudot ceļu satiksmes drošību.

Pēc “Latvijas Gada auto” žurnāla autoru domām, daudz pārsteidzošāks ir apstāklis, ka līdzīgs ieradums – atļauto braukšanas ātrumu pārkāpt ar līdz 20 km/h – ir arī kravas automobiļu vadītājiem, kas tādējādi rada vēl ievērojamāku apdraudējumu ceļu satiksmes drošībai. Kravas automobiļi ir vairākkārt smagāki par vieglajiem pasažieru – attiecīgi ar ievērojami garāku bremzēšanas ceļu un krietni ierobežotu manevrētspēju augstā smaguma centra dēļ, ja pēkšņi rodas apdraudējums uz ceļa.

Drošā satiksmē plūsmai jābūt vienmērīgai. Kā viens no risinājumiem būtu atļautā braukšanas ātruma izlīdzināšana vieglajiem un kravas automobiļiem – 90 km/h. Atgādinām, ka kravas automobiļiem atļautais maksimālais braukšanas ātrums uz šosejas Latvijas teritorijā pašlaik ir 80 km/h.

Plašāku analīzi par braukšanas ātruma izvēles paradumiem Latvijā un pieredzējušā satiksmes drošības eksperta Oskara Irbīša komentāru par droša braukšanas ātruma nosacījumiem var izlasīt “Latvijas Gada auto” žurnālā.

Latvijā

Baltijas valstis ir tehnoloģiski ļoti ievainojamas, un tas ir jāsaprot, komentējot konstatētos zemūdens kabeļu bojājumus Baltijas jūrā, intervijā TV3 raidījumam "900 sekundes" sacīja bijušais Valsts prezidenta padomnieks nacionālās drošības jautājumos Jānis Kažociņš.

Svarīgākais