No šodienas līdz 27.janvārim sabiedriskās apspriešanas laikā iedzīvotāji var izteikt viedokļus par Ziemeļu transporta koridora otrā posma, kas paredzēts no Daugavgrīvas ielas līdz Gustava Zemgala gatvei, variantiem.
Patlaban ir pabeigts un Vides pārraudzības valsts birojā iesniegts ietekmes uz vidi novērtējuma (IVN) darba ziņojums automaģistrāles būvniecībai Rīgas Ziemeļu transporta koridora 2.posmam.
Sabiedriskajai apspriešanai tiek nodots ietekmes uz vidi novērtējuma darba ziņojums, ko sagatavoja SIA "Estonian, Latvian & Lithuanian Environment" (ELLE) un kas ir izstrādāts, pamatojoties uz Vides pārraudzības valsts biroja 2006.gada 28.jūlijā pieņemto lēmumu par ietekmes uz vidi novērtējuma nepieciešamību. Projekta ierosinātājs ir Rīgas domes Pilsētas attīstības departaments.
IVN darba ziņojuma sabiedriskā apspriešana notiks no šodienas līdz 27.janvārim. Ar darba ziņojumu, tā kopsavilkumu un kartogrāfiskajiem materiāliem var iepazīties Rīgas domes 2.stāva vestibilā, Pilsētas attīstības departamenta interneta mājaslapā "www.rdpad.lv", Vides pārraudzības valsts birojā un Vides valsts dienesta Lielrīgas reģionālajā vides pārvaldē Rūpniecības ielā 23.
Sabiedriskās apspriešanas sanāksme notiks 7.janvārī plkst.18 Rīgas domē.
Rakstiskus priekšlikumus un atsauksmes par IVN darba ziņojumu līdz 27.janvārim var sūtīt pa pastu vai iesniegt Vides pārraudzības valsts birojā, Rīgas pilsētas būvvaldes Klientu apkalpošanas centrā Amatu ielā 4, kā arī speciāli šim nolūkam izvietotajā pastkastē Rīgas domē 2.stāva vestibilā.
Ziemeļu transporta koridors sastāv no četriem posmiem. Pirmais posms ir Brīvības ielas dublieris, otrais - Daugavas ziemeļu šķērsojums, bet trešais un ceturtais - rietumu pievedceļi. Pēdējais posms atrodas ārpus Rīgas robežām.
Pirms kāda laika ir noslēgusies 1.posma skiču projekta un IVN izstrāde. Pašvaldība jau gada sākumā izvēlējās šī posma trases ģenerālvariantu.
Patlaban tiek aktīvi apspriests trases otrais posms. Austrumos tas sākas pie satiksmes pārvada ar Austrumu maģistrāli, šķērso pilsētas centra ziemeļu daļu, Daugavu un beidzas rietumos no Daugavgrīvas ielas. Līdz šim piedāvāti trīs izvietojuma varianti un tehniskie risinājumi.
Tagad sākta 2.posma IVN darba ziņojuma jeb izstrādāto skiču variantu sabiedriskā apspriešana. Par 2.posma ģenerālvariantu pašvaldība lēmumu varētu pieņemt nākamā gada maijā.
Speciālisti konstatējuši, ka lētāks variants ir Ziemeļu koridora 2.posma trasē neskart kapu teritoriju un apiet to uz estakādēm, bet kā Daugavas šķērsojumu izvēlēties gandrīz 60 metru augstu tiltu.
Ziemeļu transporta koridora šķērsojums pāri Daugavai - augstais tilts - varētu izmaksāt aptuveni 150 miljonus eiro (105 miljonus latu), iepriekš Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejas deputātiem sacīja Rīgas domes Pilsētas attīstības departamenta Projektu vadības attīstības direkcijas vadītājs Andis Kublačovs.
Pēc Vācijas uzņēmuma "Basler&Hofmann" aplēsēm, šī trases varianta izvēles gadījumā Ziemeļu koridora izmaksas būtu tikai 995 miljoni eiro (aptuveni 700 miljoni latu), salīdzinot ar citiem, ievērojami dārgākajiem variantiem, kuros ir paredzēts būvēt tuneļus. Tādējādi atrasts veids, kā ietaupīt aptuveni 270 miljonus eiro (189 miljonus latu).
"Paredzēts, ka visi kuģi varēs zem šāda tilta izbraukt. Somijā gan tiekot būvēts 63 metrus augsts kuģis, bet viena kuģa dēļ mēs nemainīsim visu lielo projektu," sacīja Kublačovs.
Tiesa gan, šī varianta izvēles gadījumā ievērojami pieaugtu nekustamo īpašumu atpirkšanas izmaksas.
Kublačovs informēja, ka pie visideālākās darbu norises Ziemeļu transporta koridora būvniecība varētu sākties 2012.gada vidū. Maģistrāli gan varētu būvēt pa daļām, jo katru posmu iespējams izmantot atsevišķi.
Ziemeļu koridora projekta mērķis ir atslogot no transporta radītās slodzes Rīgas centru, uzlabot transporta sistēmas efektivitāti galvaspilsētā un Rīgas reģionā kopumā, iekļaut Eiropas nozīmes ceļu tīklā Rīgas ostu un palielināt Rīgas un Latvijas konkurētspēju.
Jau ir izvēlēts viens no trim piedāvātajiem skiču projekta variantiem Ziemeļu transporta koridora 1.posmam - Brīvības ielas dublierim.
Ziemeļu koridors tiks integrēts Rīgas ielu struktūrā ar 10 līdz 12 daudzlīmeņu krustojumiem. Autoceļš šķērsos arī Daugavu un būs uz ziemeļiem vistālāk esošais Daugavas šķērsojums.
Projekta sagatavošana tika sākta 2005.gada decembrī, plānotais būvniecības sākšanas laiks bija 2012.gads un plānotais būvniecības pabeigšanas laiks - 2018.gads.