"Latvijas Auto" lūdz valsts palīdzību atrisināt situāciju uz Latvijas-Krievijas robežas

Autopārvadātāju asociācija "Latvijas Auto" lūgusi Ārlietu ministriju (ĀM), Satiksmes ministriju (SM) un Valsts ieņēmumu dienesta (VID) Galveno muitas pārvaldi (GMP) palīdzēt risināt kritisko situāciju uz Latvijas un Krievijas robežas, aģentūru LETA informēja asociācijas pārstāve Kristīne Lozovska.

Krievijas Federālais Muitas dienests (FMD) 15.decembrī pēc iepriekš izteiktajiem brīdinājumiem ieviesis papildu muitas kontroles pasākumus attiecībā uz Latvijas autopārvadātājiem, un tie paredz apstiprinājuma saņemšanu par dokumentācijā norādītā kravu saņēmēja reģistrāciju saņēmēja muitas iestādē, kā arī atpakaļceļā - izbraucot no Krievijas - informāciju par kravas piegādi muitas iestādei.

Šīs informācijas pieprasīšanas un saņemšanas process ilgst vairākas dienas, kuras kravas automašīnai ir jāpavada uz robežas.

"Latvijas Auto" pārstāve uzsvēra, ka ilgstošā aizkavēšanās uz robežas rada būtiskus zaudējumus Latvijas pārvadātājiem. Asociācija ir saņēmusi informāciju, ka kravu īpašnieki pēc tam, kad ir uzzinājuši par Krievijas īstenotajiem pasākumiem, sāk atteikties no Latvijas pārvadātāju pakalpojumiem, bažījoties, ka kravas netiks piegādātas savlaicīgi.

Zaudējumus cieš arī ātri bojājošos kravu piegādātāji, jo automašīnās esošās kravas sakarā ar ilgstošo stāvēšanu uz robežas bojājas, norādīja Lozovska.

FMD pamato realizētās sankcijas ar Latvijas pārvadātāju izdarītajiem Krievijas muitas likumdošanas pārkāpumiem.

VID GMP rudens sākumā bija nosūtīta FMD vēstule par 13 kravām, kas, izmantojot TIR karnetes, ievestas Krievijā, bet norādītajās saņēmēja muitas iestādēs nav nogādātas.

Pēc "Latvijas Auto" aprēķiniem, faktiski tās veido 0,008% no kopējā reisu skaita, kas divu gadu laikā veikti ar TIR karnetēm.

"Latvijas Auto" pēc šīs informācijas saņemšanas nekavējoties reaģēja un pārkāpumus izdarījušās firmas tika izslēgtas no TIR sistēmas, asociācija arī nosūtīja informāciju par minēto pārvadātāju pārkāpumiem SM un lūdza pieņemt lēmumu par autopārvadājumu licenču anulēšanu šīm firmām, kā arī tika ierosināts veikt operatīvu informācijas apmaiņu ar Krievijas muitu.

No pašlaik FMD izvirzītajām pretenzijām par kravu nepiegādi piecas ir apmaksātas caur TIR garantiju ķēdi, pārējās tiek izvērtētas saskaņā ar TIR konvencijas prasībām.

Tāpat "Latvijas Auto" ir izstrādājusi Krievijas FMD prasību apmierināšanas mehānisma principus attiecībā uz tās ievedmuitas nodokļa daļas apmaksu, ko nesedz TIR garantiju sistēma, gadījumos, kad Latvijas autopārvadātāji, kas ir asociācijas "Latvijas Auto" biedri, nav piegādājuši kravas saņēmējmuitām Krievijā.

"Latvijas Auto" ierosina apspriest jautājumu par darbību koordināciju FMD prasību apmierināšanā saistībā ar Latvijas autopārvadātāju nepiegādātajām kravām tuvākajā Krievijas un Latvijas pārstāvju tikšanās reizē - Latvijas un Krievijas Starpvaldību komisijas sadarbībai ekonomiskās, zinātniski tehniskās, humanitārās un kultūras sfērā Transporta grupas sanāksmē šā gada 17.decembrī un 18.decembrī.

VID Komunikācijas daļā aģentūrai LETA sacīja, ka sanāksme, kurā piedalīšoties Krievijas pārstāvji, Ārlietu ministrijas, SM un VID GMP direktors Andis Drulle, paredzēta 17.decembrī plkst.10. VID gan nekonkretizēja paredzamo sanāksmes norises vietu.

Latvijā

Latviešu nacionālo partizānu sīkstās un ilgās cīņas ar padomju okupantiem kopumā zināmas arī tiem, kuri par tām nav daudz interesējušies. Taču nupat kā bija atzīmējama 80. gadadiena vācu okupācijas zonā notikušai kaujai, kas “plašākā un ilgstošākā visā Latvijas nacionālās pretestības kustības vēsturē”.

Svarīgākais