Latvijā uz vienu iedzīvotāju ceļu blīvums ir viens no lielākajiem Eiropā, turklāt Latvijas iedzīvotāju skaits aizvien sarūk, tāpēc jādomā, kurus ceļus uzturēt, kurus - nē, intervijā biznesa portālam "Nozare.lv" atzīst uzņēmuma valdes priekšsēdis Vladimirs Kononovs.
Latvijā arī pārāk daudz finanšu līdzekļu tiekot tērēti, uzturot meža ceļus, ņemot vērā, ka tie ir vajadzīgi vienreiz 100 gados, varbūt vienreiz 60, 80 gados - atkarībā no mežaudzēm. "Ja vienu reizi 60 gados ir jāaizbrauc uz cirsmu... Tas ir nepareizi," secina uzņēmuma vadītājs.
Tāpat viņš norāda, ka ceļi arī jāvērtē kopumā pa visu valsti, nevis sadalīti. "Citādi ir tā, ka būvējam kādu jaunu ceļu, bet tas absolūti nav saistīts ar iedzīvotājiem, kas apkārt dzīvo," uzsver Kononovs. Latvija esot maza valsts, un nevarot atrauti risināt skolu, slimnīcu un ceļu lietas.
Viņš skaidro, ka Latvijā ceļu ir ļoti daudz - kopā ar pagastu un pašvaldību ceļiem pie 70 000 kilometriem. Uz vienu iedzīvotāju ceļu blīvums ir viens no lielākajiem Eiropā, un Latvijas iedzīvotāju skaits aizvien sarūk. "Tādēļ agri vai vēlu vajadzētu visiem kopā - valstij, pašvaldībām - risināt šo jautājumu, noteikt, kas ir prioritātes, un saskaņā ar tām šie ceļi būtu jāklasificē un jāsaved normālā stāvoklī. Daļa ceļu būtu jālikvidē," uzsver Kononovs. Viņš skaidro, ka daudzās valstīs - Somijā, Zviedrijā - ir daudz mazāks ceļu blīvums.
Kā ziņots, LAU uzturamo valsts autoceļu kopgarums ir 20 115 kilometri, tai skaitā galvenie autoceļi - 1669 kilometri, reģionālie autoceļi - 5318 kilometri un vietējie autoceļi - 13 128 kilometri.
Šobrīd LAU strādā gandrīz 1400 darbinieku.