Aptauja: Gandrīz katrs otrais, stāvot rindā, sērfo internetā

© Scanpix

Gandrīz puse jeb 45% Latvijas iedzīvotāju vecumā no 18 līdz 74 gadiem, gaidot rindā veikalā vai pakalpojuma saņemšanai kādā iestādē, savā viedierīcē lieto internetu. Turklāt katrs trešais no viņiem atzīst, ka ir darījis to pēdējās nedēļas laikā, liecina SKDS aptaujas dati.

Kā aģentūru LETA informē Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) un telekomunikāciju uzņēmuma "Lattelecom" pārstāvji, rindās gaidītāji gandrīz vienlīdz bieži ar izklaides portālu, sociālo mediju un ziņu patērēšanu šo laiku izmanto arī darba un sadzīves lietu kārtošanai. Komentējot to, cik liela nozīme interneta lietotājiem ir bezmaksas WiFi, katrs trešais interneta lietotājs atzīst, ka vienmēr pārbauda, vai konkrētajā vietā ir šāda iespēja. Turklāt vairāk nekā piektdaļa atzīst, ka vismaz reizi nedēļā publiskās vietās izjutuši bezmaksas WiFi nepieciešamību.

"Interneta pieejamība viedierīcēs maina cilvēku paradumus, un laiku, ko agrāk pavadījām, šķietami garlaikojoties, tagad cenšamies īsināt ar interneta iespējām un, kā rāda aptaujas dati, daudzi šo laiku izmanto lietderīgi, kārtojot darba lietas. Šī pieprasījuma dēļ turpinām paplašināt bezmaksas WiFi tīklu Latvijā, īpaši koncentrējamies uz publiskām vietām, kur ir daudz cilvēku – slimnīcas, lielveikali, bankas, un tagad arī visās CSDD pieejams "Lattelecom" internets," stāsta "Lattelecom" komercdirektore Kerli Gabriloviča.

CSDD uzsver, ka, attīstot klientiem sniegtos pakalpojumus un vidi, īpaša uzmanība tiek pievērsta tam, lai viss būtu gan ātri un ērti pieejams, gan draudzīgs klientiem un atbilstošs mūsdienu tehnoloģiju nodrošinātajām iespējām. Tādēļ, rūpējoties par klientu ērtībām, CSDD nodrošina gan e-pakalpojumus (https://e.csdd.lv) un CSDD mobilo aplikāciju, gan raugās, lai klientu apkalpošanas vietās būtu atbilstoša infrastruktūra. Līdztekus CSDD klientu apkalpošanas augstajiem standartiem viens no laba servisa priekšnosacījumiem ir arī bezmaksas WiFi.

Līdz šim "Lattelecom" atvēris vairāk nekā 3700 bezmaksas WiFi punktu visā Latvijā, tostarp 20 slimnīcās, 148 mācību iestādēs, Latvijas lielāko pilsētu laukumos, parkos un citās brīvdabas vietās. Tajos ietilpst gan vairāk nekā 3000 publiskie "Lattelecom" bezvadu interneta punkti, gan tie, kas atklāti sadarbībā ar tādiem uzņēmumiem kā "Statoil", SEB, DNB, "Nordea", "Atlētika" un daudziem citiem.

SKDS aptaujā par interneta lietošanu viedierīcēs piedalījās 1005 Latvijas iedzīvotāji vecumā no 18 līdz 74 gadiem, un tā tika veikta laikā no 19.marta līdz 23. martam.

"Lattelecom" dibināts 1992.gadā kā valsts uzņēmums "Lattelekom". 1994.gadā tas pārtapa par SIA "Lattelekom" un par uzņēmuma īpašnieku (49%) kļuva Dānijā reģistrētais "Tilts Communication", kas tobrīd piederēja Somijas "Sonera", britu "Cable&Wireless" un Latvijas valstij (51%). 1998.gadā "Sonera" iegādājās "Cable&Wireless" daļas, un 2002.gadā "Sonera" apvienojās ar zviedru "Telia", veidojot tagadējo "Lattelecom" 49% līdzīpašnieku "TeliaSonera".

"Lattelecom" grupā ir seši uzņēmumi - "Lattelecom", "Lattelecom BPO" un tā meitasuzņēmums "BPO Baltic", "Citrus Solutions", "Lattelecom Technology" un "Baltijas Datoru akadēmija". "Lattelecom" pieder arī 23% LMT daļu.

Svarīgākais