Pērn audzis dzelzceļa transporta pasažieru sūdzību skaits

© F64

2013.gadā par dzelzceļa transporta pārvadājumu nozares jautājumiem ir saņemtas 177 sūdzības un priekšlikumi, kas ir par 69 sūdzībām vairāk nekā 2012.gadā, biznesa portālu "Nozare.lv" informēja Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijā (SPRK).

Galvenokārt pasažieri ar savām pretenzijām ir vērsušies tieši pie pārvadātāja - AS "Pasažieru vilciens", kas pērn saņēmis 172 sūdzības. Bet regulatorā ir iesniegtas piecas sūdzības. Pārējie pasažieru pārvadātāji - SIA "Gulbenes-Alūksnes bānītis" un SIA "LDZ Cargo" - sūdzības nav saņēmuši.

Dzelzceļa transporta pasažieri uzņēmumā "Pasažieru vilciens" bieži vien ir vērsušies ar lūgumu atdot atpakaļ naudu par neizmantotajām braukšanas biļetēm sakarā ar vilciena kavēšanos vai atcelšanu (27% no sūdzībām) un priekšlikumiem par vēlamajām izmaiņām vilcienu kustības sarakstā (22% no sūdzībām). Salīdzinot ar 2012.gadu, minēto sūdzību un priekšlikumu skaits ir divkāršojies.

Īpaši pieaudzis iesniegumu skaits par naudas atdošanu atpakaļ - no 11 iesniegumiem 2012.gadā līdz 46 iesniegumiem 2013.gadā. Pārvadātājs ir atvainojies pasažieriem un atdevis naudu. Izskatot iesniegumus par vēlamajām izmaiņām vilcienu kustības sarakstā, "Pasažieru vilciens" nepieciešamās izmaiņas veicis iespēju robežās.

Vairākos gadījumos pasažieri ir uzskatījuši, ka vagonu skaits nav pietiekams. Tāpat pārvadātājs saņēmis sūdzības par vilcienu kustības grafika neizpildi.

Kā informē "Pasažieru vilciens", iespēju robežās ir norīkoti vilcieni ar četru vai sešu vagonu sastāvu, bet vilcienu kavēšanās ir bijušas tehnisku iemeslu dēļ, piemēram, pirms tam kursējošo kravas vilcienu sastāvu bojājums, kravas vilcienu avārija u.c.

Sūdzību skaits par vilcienu kustības grafika neizpildi ir pieaudzis no desmit sūdzībām 2012.gadā līdz 25 sūdzībām 2013.gadā. "Pasažieru vilciens" norāda, ka kopumā 2013.gadā vilcienu kustības grafiks tika izpildīts 98,7% apmērā. Regulatora noteiktais vilcienu kustības grafika izpildes standarts ir vismaz 95%.

"Pasažieru vilcienam" adresētajos iesniegumos pasažieri pauž arī neizpratni par piemaksas par ātrumu piemērošanu atsevišķos vilcienos posmā Lielvārde-Rīga. Arī regulators ir saņēmis sūdzības par pārvadātāja piemēroto piemaksu par ātrumu. Ņemot vērā, ka braukšanas maksu 2013.gadā noteica valsts SIA "Autotransporta direkcija", sūdzības tika pārsūtītas Autotransporta direkcijai.

Latvijā

Dzelzceļa līnijas “Rail Baltica” (RB) būves parlamentārās izmeklēšanas komisijas sarunas ar projektu pamatot nolīgtās firmas “Boston Consulting Group” (BCG) pārstāvjiem skaidri parādīja šī projekta bezjēdzību, ko komisijas dalībnieki pieņēma zināšanai bez nekādām pazīmēm, ka viņi šo secinājumu darīs zināmu viņu partijām un sabiedrībai savā vārdā.

Svarīgākais