Iecerēts jauns bezmaksas konsultatīvais tālrunis pacientiem

Lai paplašinātu konsultācijas saņemšanas iespējas, nodibinājums "Pacientu ombuds" šogad iecerējis izveidot bezmaksas konsultatīvo tālruni pacientiem.

Kā šodien preses konferencē stāstīja nodibinājuma vadītāja Liene Šulce-Rēvele, lai gan Latvijā jau pašlaik ir pieejami dažādi bezmaksas informatīvie tālruņi jautājumos par veselības aprūpi, "Pacientu ombuds" katru dienu saņem ļoti daudz pacientu zvanu, kas liecina, ka bezmaksas tālrunis organizācijas sazvanīšanai ir ļoti svarīgs. Pērn "Pacientu ombuds" konsultēja 1004 pacientus, no tiem 50% - telefoniski.

Patlaban nodibinājuma rīcībā nav bezmaksas tālruņa līnijas izveidei nepieciešamā finansējuma, tomēr organizācijas vadība apņēmusies jau tuvākajā laikā piesaistīt sponsorus.

Līdz ar tālruņa izveidi "Pacientu ombuds" plāno stiprināt savu kapacitāti, piesaistot papildu konsultantus. Šogad plānots veikt arī pacientu apmierinātības ar veselības aprūpi monitoringu un pacientu pieredzes monitoringu saistībā ar Pārrobežu direktīvu un Ārstniecības riska fondu.

"Pacientu ombuds" ir neatkarīga organizācija, kura kopš 2008.gada konsultē, palīdz rast risinājumus, sniedz ieteikumus veselības aprūpes organizācijas, kvalitātes, pacientu tiesību jautājumos gan pacientiem, gan mediķiem un nozares speciālistiem, tādējādi esot pirmā šāda organizācija Latvijā.

Svarīgākais