Nākamnedēļ, 19.februārī, Ventspilī tiks atklāta viena no pēdējo gadu nozīmīgākajām ostas infrastruktūras būvēm - Ventspils brīvostas sauskravu terminālis, kur turpmāk tiks nodrošināti kokmateriālu pārkraušanas un uzglabāšanas pakalpojumi, aģentūru LETA informēja Ventspils brīvostas pārvaldes sabiedrisko attiecību vadītāja Inga Ieviņa.
Jaunais sauskravu terminālis uzbūvēts Ventas kreisajā krastā starp Ventas tiltu un Apvedtiltu. Kā uzsvēra brīvostas pārvalde, šī termināļa būvniecība bija loģisks nākamais solis pēc Ventas tilta rekonstrukcijas - tagad tilts ir paceļams, un tas ļauj ostas darbībai izmantot plašākas teritorijas.
Līdz ar pirmā kravas kuģa pietauvošanos jaunajā piestātnē 19.februārī plkst.14.30 notiks simboliska jaunā sauskravu termināļa atklāšana.
Termināli no Ventspils brīvostas pārvaldes nomās SIA "Ventplac", kas līdz šim veica kokmateriālu pārkraušanu un uzglabāšanu SIA "Noord Natie Ventspils Terminals" teritorijā.
Sauskravu termināļa projekta rezultātā izbūvēts moderns terminālis ar 300 metrus garu piestātni, pie kuras Ventas gultne padziļināta līdz astoņiem metriem. Kopējais kravu laukums izbūvēts piecu hektāru platībā. Tāpat izbūvēti jauni un rekonstruēti esošie dzelzceļa sliežu ceļi apmēram divu kilometru garumā.
Terminālī realizētas vairākas jaunas idejas - piemēram, piestātnē iegremdēta stacija, no kuras var pieslēgties pie ūdensapgādes un elektrības. Šis risinājums, kāds nekur citur Latvijā pagaidām netiek izmantots, ļaus racionāli izmantot piestātnes teritoriju, skaidroja brīvostas pārvaldē. Pateicoties piestātnē izbūvētajam dzelzceļam, klientiem varēs piedāvāt jaunu pakalpojumu - koksnes iekraušanu no vagoniem tieši kuģos. "Jaunajā terminālī varēsim palielināt koksnes pārkraušanas ātrumu un piedāvāt mūsu klientiem konkurētspējīgākus tarifus," informēja SIA "Ventplac" valdes priekšsēdētājs Aivars Baude.
Termināļa būvdarbus veica AS "BMGS", bet autoruzraudzību - SIA "Witteveen+ Bos Latvia".
Sauskravu termināļa būvniecības kopējās izmaksas bija 13,4 miljoni eiro, no kuriem 8,1 miljonu eiro līdzfinansēja Eiropas Savienības Kohēzijas fonds, bet 5,3 miljoni eiro bija Ventspils brīvostas pārvaldes ieguldījums.