Turpinās attīstīt Rīgas un reģionālo kompetenču centrus

Kultūras ministre Dace Melbārde un izglītības un zinātnes ministre Ina Druviete šodien tikšanās laikā konceptuāli vienojās par kopīgu darba turpināšanu pie Rīgas un reģionālo kompetenču centru attīstīšanas, pilnveidojot jau pastāvošos Izglītības un zinātnes ministrijas (IZM) normatīvos aktus un sadarbībā ar Latvijas Nacionālo kultūras centru (LNKC) izstrādājot profesionālās kultūrizglītības kompetenču centra koncepciju, informē kultūras ministres padomniece sabiedrisko attiecību jautājumos Dagnija Grīnfelde.

Ministres pauda kopīgu atbalstu mācību iestāžu savstarpējai sadarbībai augstākās izglītības līmenī, sevišķi uzsverot kopīgu programmu, īpaši doktorantūras programmu, veidošanu, mācībspēku apmaiņu un koledžu integrēšanu augstskolās, kā arī gudro specializāciju attīstību, sadarbojoties mākslas un tehniskās ievirzes augstskolām.

Melbārde tikšanās laikā atgādināja, ka kultūras joma pēdējos 20 gados ir strauji attīstījusies, to papildinot tādām jomām kā radošās industrijas, radošās ekonomikas jēdziens, digitalizācijas attīstība u.c., un ir svarīgi rūpēties, lai šie attīstības virzieni nepaliktu tikai labā politiskās apņemšanās līmenī, bet lai kultūras nozarē strādājošajiem būtu iespēja apgūt noderīgas zināšanas. Abu ministriju pārstāvji vienojās par ciešu sadarbību pieaugušo izglītības jautājumos, veicinot profesionālo izaugsmi un pilnveidošanos.

Tikšanās laikā Latvijas Nacionālās bibliotēkas (LNB) direktors Andris Vilks iepazīstināja ar LNB un Latvijas Zinātņu akadēmijas kopīgi rosināto Latvijas Nacionālās enciklopēdijas izstrādes ideju, kas būtu nozīmīgs kultūras, zinātnes un izglītības pienesums Latvijas simtgades programmai, un aicināja nodrošināt IZM pārstāvniecību enciklopēdijas satura padomē.

Latvijā

Pedagogi no visas Latvijas iezīmē vairākas būtiskas problēmas, kas saistītas ar mācību līdzekļu pieejamību un kvalitāti. Neraugoties uz centieniem nodrošināt pilnvērtīgu izglītības procesu, vairums pedagogu saskaras ar to, ka pieejamie resursi neatbilst ne mūsdienu vajadzībām, ne skolēnu attīstības prasībām, secināts izdevniecības “Skolas Vārds” īstenotajā pedagogu aptaujā.