Vidzemes pašvaldību vadītāji vēlas dzelzceļa līnijas Gulbene-Pitalova atjaunošanu

Šodien Gulbenē notikušajā pašvaldību vadītāju apspriedē klātesošie pauda pārliecību, ka slēgtā dzelzceļa līnija Gulbene-Pitalova Krievijas virzienā ir atjaunojama.

Kā aģentūru LETA informēja Gulbenes novada domes sabiedrisko attiecību speciāliste Gunta Krevica, šodien Gulbenes novada domē ar tās priekšsēdētāju Nikolaju Stepanovu (''Reģionu alianse'') tikās Apes, Alūksnes, Viļakas, Balvu, Madonas, Cesvaines, Smiltenes un Lubānas pašvaldību vadītāji, lai dalītos pieredzē dažādu jautājumu risināšanā.

Viens no galvenajiem sarunu jautājumiem bija par slēgtās dzelzceļa līnijas Krievijas virzienā atjaunošanas iespējām. Visi pašvaldību vadītāji bija vienisprātis, ka minētā dzelzceļa līnija ir jāatjauno. Tas dotu vērā ņemamu ekonomisko pienesumu gan dzelzceļa apkārtnē esošajām pašvaldībām, gan arī Latvijas valstij kopumā.

Ar šo vienoto nostāju tuvākajā laikā ir nolemts vērsties Satiksmes ministrijā, Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijā, citās valsts institūcijās, lai šī doma pāraugtu reālos darbos. Tiks gatavoti dokumenti, vēstules, ar pamatotu nepieciešamību atjaunot slēgto dzelzceļa līniju.

Gulbene sen bijusi pazīstama kā dzelzceļa pilsēta - te 1902.gadā izbūvēja šaursliežu dzelzceļu Pļaviņas-Alūksne. Mūsdienās tas zināms kā bānītis Gulbene-Alūksne, kas ir vienīgais Baltijā regulāri kursējošais šaursliežu dzelzceļa vilciens. 1916./1917.gadā tika izbūvēts platsliežu dzelzceļš caur Ieriķiem, bet 1926.gadā Gulbenē tika uzbūvēta tolaik lielākā un skaistākā dzelzceļa stacija Latvijā.

Svarīgākais