Pirotehnikas apgrozījums šā gada nogalē salīdzinājumā ar pagājušo gadu varētu būt samazinājies par 20%, biznesa portālam "Nozare.lv" stāstīja aptaujātie pirotehnikas tirgotāji.
Tirgotāji gan norāda, ka pieprasījuma "bums" pēc pirotehnikas vēl nav sācies - tas gaidāms pirms pašiem svētkiem, ap 20.decembri. Taču "krīzes iespaidā" apgrozījums varētu būt par 20% mazāks nekā pērn svētku laikā.
"Šobrīd grūti prognozēt patērētāju pieprasījumu un apgrozījuma datus. Par tiem varēs spriest tikai tad, kad būs sācies pirmssvētku iepirkšanās "bums"," sacīja SIA "Aldi" valdes priekšsēdētājs Aldis Zābergs.
Savukārt SIA "Petarde" valdes priekšsēdētājs Jānis Nutovcs stāstīja, ka šogad visa gada garumā, salīdzinot ar laiku pirms diviem gadiem, apgrozījums krities vidēji par 2 līdz 2,5 reizēm. Cilvēku interese par pirotehnikas izstrādājumiem ir stabilāka nekā pagājušajā gada nogalē, kad "tika izsludināta dižķibele". "Pērn cilvēki ārkārtīgi satraucās un vispār neko neiegādājās. Savukārt šogad apgrozījums ir vienmērīgāks, cilvēki zina, cik viņi ir gatavi atvēlēt pirotehnikas izstrādājumiem."
SIA "Oda Lux" direktors Olafs Grēns pieļauj, ka patērētāji, iespējams, izvēlēsies lētāku pirotehnikas produkciju, taču traumu skaita pieaugums varētu būt vērojams tikai tad, ja "cilvēki pirotehniku pirks tirgū un nespecializētajās tirdzniecības vietās, kā arī nelietos to atbilstoši instrukcijām". Iegādājoties pirotehniku specializētajos veikalos, arī lētākā gala produktiem kvalitātes atšķirības varētu būt vērojamas tikai vizuālā izpildījumā, norāda Grēns.
Tirgotāji arī atgādina, ka lielāko apgrozījuma daļu 70%-80% apmērā sasniedz tieši gada pēdējā mēnesī. Piedāvājuma ziņā būtiskas izmaiņas, salīdzinot ar pagājušo gadu, arī nav notikušas, atzīmē tirgotāji.