Uzņēmuma "Pasažieru vilciens" (PV) darbiniekiem naudas maiņai nepieciešamo līdzekļu ir pietiekami - konduktoriem problēmas darbā nav radušās, arī kases strādā ierastajā ritmā, biznesa portālu "Nozare.lv" informēja uzņēmumā.
Biļešu iegāde gan notiekot mazliet lēnāk, jo jāstrādā ar divām valūtām, un ik pa laikam pie kasēm veidojas nelielas rindas. Situācija PV esot tieši tāda pati kā veikalos - lielākoties biļešu iegāde ieilgst, kad pasažieri izvēlas par biļeti maksāt ar ļoti daudz "mazajām" monētām (santīmiem), vai arī izmanto lielas latu naudas zīmes, lai nopirktu biļeti par dažiem eiro. Kasieriem nauda esot rūpīgi jāpārskaita, un tas aizņemot laiku.
PV atgādina, ka visērtāk kasēs norēķināties ar maksājuma kartēm vai ar precīzām naudas summām eiro vai latos, tad rindas neveidošoties.
Tāpat tie pasažieri, kuriem nepieciešamas abonementa biļetes turpmākajām dienām, tiek aicināti tās iegādāties jau tagad, kamēr cilvēku stacijās ir mazāk, un neatstāt abonementa biļetes iegādi uz pēdējo brīdi pirms vilciena nākamās nedēļas sākumā.
Uz biznesa portāla "Nozare.lv" jautājumu, kāpēc reizē ar eiro ieviešanu ir paaugstināta piemaksa par biļetes iegādi vilcienā, uzņēmumā skaidro, ka tarifa maiņai nav nekāda sakara ar eiro ieviešanu, izņemot faktu, ka tā stājusies spēkā šā gada 1.janvārī. Ja līdz šim piemaksa bija 30 santīmi, tad tagad tā ir 50 eiro centi jeb aptuveni 35 santīmi.
Uzņēmumā skaidro, ka piemaksa pie biļetes 30 santīmu apmērā tikai noteikta 2002.gadā, jo biļešu izsniegšana vilcienā ir papildus darbs konduktoram, kas atņem laiku tiešo darba pienākumu izpildei - biļešu pārbaudei. "Esam aprēķinājuši, ka vienas šādas papildus biļetes izrakstīšana konduktoram vidēji aizņem 2 minūtes 56 sekundes," uzsver PV.
Piemaksa gan attiecoties tikai uz tiem pasažieriem, kas vēlas biļeti iegādāties vilcienā, lai gan stacijā, kurā viņš iekāpa, strādā biļešu kase. Šādā veidā PV cenšoties pasažierus motivēt iegādāties biļetes laicīgi, lai nebūtu jāmaksā šī piemaksa. Šī neesot biļete braukšanai vilcienā, tā ir piemaksa par to, ka pasažieris nav iegādājies biļeti, lai gan viņam bija tāda iespēja. Ja pasažieris iekāpj vilcienā stacijā, kurā biļešu kases nestrādā, piemaksa nav jāmaksā.