Vismaz 25 pasaules mediji vēlas atspoguļot eiro ieviešanu Latvijā

Vēlmi atspoguļot Latvijas pāreju uz eiro un akreditēties ar to saistītajiem gadumijas pasākumiem izteikuši vairāk nekā 25 Eiropas un pasaules mediju pārstāvji, aģentūru LETA informēja Finanšu ministrijas Eiro komunikācijas nodaļas vadītāja Ināra Rubene.

Vēlmi atspoguļot eiro ieviešanu Latvijā pauduši tādi mediji kā "Bloomberg", "Reuters", "Al Jazeera English", "Agence France Presse", "The Wall Street Journal", "Deutsche Presse - Agentur", "Deutsche Welle", arī krievijas mediji "Center TV", "Channel One", kā arī citu valstu pārstāvji. Latvijas pievienošanās eirozonai ir aktuāla arī Āzijas medijiem, tostarp "China Central TV", "China Radio International", "Xinhua News Agency", "Kyodo News".

Pēdējā mēneša laika būtiski augusi starptautisko mediju interese par Latvijas virzību uz eirozonu. Galvenie medijus interesējošie jautājumi: ekonomiskās krīzes pārvarēšana Latvijā, strukturālās reformas, kas Latvijā bija nepieciešamas eiro ieviešanai, riski un iespējas, kas līdz ar eiro ieviešanu paveras Latvijai, Latvijas ceļš uz eiro un izmaiņas, kas līdz ar eiro ieviešanu sagaidāmas valsts, biznesa un privātpersonu līmenī, sabiedrības attieksmes izmaiņas, eiro ieviešanas ietekme uz valsts ekonomiku, investīcijām un attiecībām ar citām valstīm. Savukārt Eiropas Savienības valstu, kurās vēl nav ieviests eiro, piemēram, Lietuvas, Polijas un Čehijas, mediji interesējas par Latvija pieredzi, pievienojoties eirozonai.

Latvija eirozonai pievienosies 1.janvārī, kļūstot par 18.eirozonas dalībvalsti. Šajā laikā Eiropas Savienības mājā Rīgā darbosies diennakts mediju centrs starptautisko mediju pārstāvjiem.

Svarīgākais