Latvijā ir vismazākais sociālos medijus lietojošo uzņēmumu īpatsvars ES

© Scanpix

Sociālos medijus Latvijā lieto vien 15% uzņēmumu, kas ir mazākais īpatsvars no visām Eiropas Savienības (ES) dalībvalstīm, liecina ES statistikas biroja "Eurostat" apkopotie dati. Dati aptver uzņēmumus, kas nodarbina vismaz desmit cilvēkus.

2013.gadā vismaz vienu sociālo mediju veidu ES lieto 30% uzņēmumu, tomēr tikai 8% šo uzņēmumu bija izstrādāta politika sociālo mediju izmantošanai.

Latvijā konkrēta politika bija vien 3% sociālos medijus izmantojošo uzņēmumu.

Zemākais sociālo mediju lietotāju īpatsvars starp uzņēmumiem no visām ES valstīm reģistrēts Latvijā, kā arī Čehijā - 16% un Francijā, Polijā un Rumānijā - 19%.

Tikmēr lielākais šo uzņēmumu īpatsvars reģistrēts Maltā - 55%, Nīderlandē - 50% un Īrijā - 48%.

Lietuvā sociālos medijus lieto 38% uzņēmumu, bet Igaunijā - 27% uzņēmumu.

Sociālos tīklus ES izmanto 28% uzņēmumu, multimediju satura koplietošanas vietnes - 11%, blogus vai mikroblogus lieto 10%, bet vikibāzes zināšanu koplietošanas rīkus izmanto 6% ES uzņēmumu.

Latvijā sociālos tīklus lieto 13% uzņēmumu, multimediju satura koplietošanas vietnes - 5%, blogus vai mikroblogus - 7%, bet vikibāzes zināšanu koplietošanas rīkus - 2%.

Tikmēr tīmekļa vietnes ES ir 73% uzņēmumu, kas nodarbina vismaz desmit cilvēkus.

Augstākais šādu uzņēmumu īpatsvars šogad reģistrēts Somijā - 94%, Dānijā - 92%, Zviedrijā - 89% un Austrijā - 86%.

Savukārt zemākais līmenis fiksēts Rumānijā - 42%, Bulgārijā - 47% un Latvijā - 56%.

Igaunijā tīmekļa vietnes ir 76% uzņēmumu, bet Lietuvā - 75%.

Latvijā

Raugoties uz nu jau samilzušo “Rail Baltica” epopeju, arvien skaidrāk iezīmējas viena ārkārtīgi būtiska lieta. Joprojām nav nekādas skaidrības, kāpēc mums šī trase ir vajadzīga. Kāda vispār ir tās jēga? Gan idejiskā, gan tīri praktiskā, jo pasaulē nekas tāpat vien nebūvējas.

Svarīgākais