Vairāk nekā 60% Latvijas iedzīvotāju Ziemassvētkos vēlētos saņemt elektronisku ierīci ar piekļuvi internetam, liecina portāla "Inbox Polls" jaunākās aptaujas dati.
Aptauja rāda, ka lielākajai daļai jeb 64% Latvijas iedzīvotāju iekārotākā dāvana Ziemassvētkos būtu portatīvā elektroniskā ierīce ar piekļuvi internetam. Ceturtā daļa cilvēku zem eglītes vēlētos atrast jaunu klēpjdatoru, katrs piektais - planšetdatoru, bet 19% - viedtālruni.
“2013.gads ir pirmais gads, kad viedtelefonu pārdošanas apjoms ir pārsniedzis parasto telefonu pārdošanu, savukārt planšetdators no ekskluzīva produkta ir kļuvis par plaša patēriņa preci arī Latvijā,” saka “Tele2” produktu direktors Juris Breicis.
Pēc mobilo sakaru operatora ‘’Tele2’’ datiem, viedtelefonu lietotāju skaits ir sasniedzis jau 290 000 jeb 27% no klientu skaita. Salīdzinājumam 2009. gadā ‘’Tele2’’ tīklā viedtelefonu lietotāju skaits bija vien 10 000 jeb 1% no kopējā klienta skaita. Savukārt planšetdatoru lietotāju skaits ir sasniedzis 100 000 jeb 5% no iedzīvotāju skaita. Planšetdatoru pārdošana šogad pieaugusi divas reizes, salīdzinot ar pagājušo gadu.
Interesanti, ka tikai 15% Latvijas ļaužu justos laimīgi, ja Ziemassvētku vecītis viņiem svētkos atnestu jaunu televizoru, bet 22% gribētu cita veida dāvanas.
‘’Katru gadu decembrī varam vērot, kā divas vai pat trīs reizes pieaug pārdoto tālruņu apjoms, ja salīdzinām ar, piemēram, novembra mēnesi. Cilvēki vēlas gan sev, gan saviem tuvajiem Ziemassvētkos dāvināt jaunus telefonus, un arvien vairāk tiek pirkti tieši viedtālruņi,’’ komentē SIA ‘’Bite Latvija’’ Roberts Birnbaums loģistikas menedžeris.
Turklāt 28% aptaujas dalībnieku norādīja - ja nauda nebūtu šķērslis, viņi arī saviem tuviniekiem dāvinātu kādu portatīvo elektronisko ierīci ar piekļuvi internetam. Desmitā daļa respondentu vēlētos savus mīļos iepriecināt ar jaunu televizoru, 5% - ar apģērbu, bet lielākā daļa jeb 35% aptaujāto tuviniekiem dāvātu biļetes uz koncertu vai teātri. 21% aptaujas dalībnieki pauda, ka izvēlētos kāda cita veida dāvanu.
Informācija par pētījumu
Pētījumu laikā no 2013.gada 22.novembra līdz 5.decembrim veica uzņēmums SIA „Inbokss” ar virtuālā rīka "Inbox Polls" palīdzību, interneta vidē izvaicājot 1902 Latvijas iedzīvotājus.