Īsteno projektu, kas ļauj jauniešiem apgūt profesionālo izglītību darba vidē

Pilotprojektā par darba vidē balstītu izglītību iesaistīto audzēkņu skaits pieaudzis jau līdz 140, aģentūra LETA uzzināja Izglītības un zinātnes ministrijā (IZM).

No septembra darba vidē balstīta izglītība tiek īstenota sešās profesionālās izglītības iestādēs, un pilotprojektā piedalās 29 darba devēji - uzņēmumi -, tādējādi apmācība piedāvāta 17 dažādās profesijās.

Visvairāk audzēkņu jeb 35 pilotprojektā ir no Rīgas Valsts tehnikuma, kuri praktiskās iemaņas var apgūt kopumā 11 uzņēmumos. Savukārt Ogres Valsts tehnikumā šādi ir 28 izglītojamie, bet Ventspils tehnikumā - 27. Tikmēr Valmieras Profesionālās vidusskolas 19 audzēkņi darba iemaņas apgūst uzņēmumā "Valmieras stikla šķiedra".

Darba vidē balstītu profesionālo izglītību apgūst arī 16 Jelgavas tehnikuma un 15 Jelgavas Amatu vidusskolas izglītojamie.

Kā ziņots, lai tuvinātu profesionālo izglītību darba tirgus vajadzībām, sākot ar šā gada 1.septembri, vairākas profesionālās izglītības iestādes sāka duālās sistēmas elementu ieviešanu, kas paredz ciešu teorētisko mācību un reālās darba vides sasaisti.

Duālās izglītības modelis paredz elastīgu mācību plānu atbilstoši iegūstamās profesijas specifikai - darba pieredzei uzņēmumā mijoties ar teorētiskajām mācībām izglītības iestādē. Tādējādi pilotprojektos iesaistītajiem audzēkņiem būs iespējams veiksmīgāk apgūt darba tirgū vajadzīgās prasmes un kompetences, kā arī nepieciešamās teorētiskās zināšanas. Tikmēr uzņēmums, iesaistoties šāda mācību modeļa īstenošanā, varēs sagatavot darbiniekus atbilstoši savām vajadzībām.

Jau vēstīts, ka izglītības un zinātnes ministrs Vjačeslavs Dombrovskis (RP) profesionālās izglītības stiprināšanu un prestiža celšanu izvirzījis par vienu no savām prioritātēm.

Ministrs 8.jūlijā ar Vācijas vēstnieci Latvijā Andreu Viktorīnu parakstīja Latvijas Izglītības un zinātnes ministrijas un Vācijas Federālās izglītības un pētniecības ministrijas nodomu deklarāciju par sadarbību profesionālās izglītības un apmācības jomā.

Svarīgākais