Puse respondentu atzīst, ka televīzijas nozīme to dzīvēs ir būtiski mazinājusies – pārsvarā tā tiek izmantota fonam un reizēm izklaidei, noskaidrots „Inbox Polls” veiktajā aptaujā.
Aptaujas dalībnieki norāda, ka no rītiem fonam ieslēdz kādu televīzijas vai radio kanālu, kamēr paši pievēršas ziņu lasīšanai internetā, e‑pastu pārbaudei vai lieto sociālos tīklus.
„Inbox Polls” aptaujas dati arī liecina, ka TV skatītāji ir kļuvuši izvēlīgāki attiecībā uz pārraidēm, kam veltīt pilnīgu savu uzmanību. 38% respondentu atklāj, ka vēlas uzzināt vien konkrētu informāciju, kādēļ tie skatās tikai konkrētus raidījumus.
„Iedzīvotāju mediju patēriņa izmaiņas sevišķi spilgti vērojamas vecuma grupā no 15 līdz 24 gadiem, kur pēdējo trīs gadu laikā izvēle ir bijusi izteikti par labu internetam. Ja 2005. gadā ar televīziju nedēļas ietvaros varēja sasniegt 90% šā vecuma auditorijas, 2010. gadā - 80%, tad pašlaik šis rādītājs ir nokrities līdz 70%. Domāju, ka tas ilgtermiņā atstās ietekmi uz televīziju kā uz mediju, tam jāmainās, lai noturētu uzmanību,” komentē vienas no lielākās Baltijā mediju aģentūras „Mindshare” Biznesa plānošanas departamenta vadītājs Aivars Šmits.
Līdz ar ierīču pieejamību cilvēki aizvien mazāk spēj pastāvīgi koncentrēties uz vienu konkrētu mediju. ASV organizācijas „Interactive Advertising Bureau” (IAB) veiktais pētījums liecina, ka trīs ceturtdaļas aptaujāto lieto vairākus ekrānus vienlaikus. Piemēram, televīzijas pārraidēm pilnībā pievēršas vien katrs divdesmitais jeb 5% aptaujāto, kamēr visilgāk uzmanību notur dažādu datoru – stacionāru, klēpja un planšetes – ekrāni.
„Nenoliedzami mūsu mediju patēriņa ieradumus maina arī tajos pieejamais saturs. Gadu laikā internets ir kļuvis par resursu, kur vienkopus pieejams viss – sākot no ziņām un izglītojošas informācijas, beidzot ar visdažādāko izklaidi. Pat tad, ja mājās nav televizora, ikviens var piekļūt faktiski tam pašam un vēl plašākam saturam,” piebilda SIA „Inbokss” Pārdošanas vadītājs Andis Kulinskis.