Latvijas tranzīta koridora konkurētspēja ir visai apšaubāma, ņemot vērā savādo paradoksu - bieži vien caur Latviju būtu izdevīgāk vest kā pa ģeogrāfiski īsāku ceļu uz daudzām vietām Krievijā un citās NVS valstīs, bet krava tomēr izvēlas iet pa garāku ceļu caur kādu no konkurējošiem koridoriem, biznesa portālam "Nozare.lv" norāda loģistikas eksperts Aldis Bulis.
Tas visvairāk attiecoties uz konteinerkravām un ro-ro kravām. Visi Latvijai konkurējošie koridori attīstoties, un pastāvot varbūtība, ka tie var atņemt Latvijai gan esošās kravas, gan arī potenciālās kravas nākotnē, tādēļ Latvijas koridors sistemātiski ir jāuzlabo, tostarp tā reputācija, uzskata Bulis.
Viņš arī norāda, ka pēdējos gados novērojami gadījumi, kad Latvijas koridoram tiek atņemtas kravas, piemēram, atsevišķas kravu grupas ir aizgājušas uz Lietuvu, jo, redz, Latvijas muita un robeža strādā pārāk lēni un neprognozējami. Robežas vienā, otrā konkurējošā koridorā strādā pat divreiz produktīvāk.
Kā ziņots, arī šonedēļ notikušajā konsultāciju kompānijas KPMG rīkotajā diskusijā par ostu konkurētspēju arī Latvijas Loģistikas asociācijas valdes priekšsēdētājs Normunds Krūmiņš norādīja, ka Lietuvai pēdējā laikā ir vairākas konkurences uzvaras. Piemēram, ar Lietuvas prezidentes līdzdarbību esot izdevies noorganizēt konteinervilcienu no Ķīnas caur Lietuvu uz Eiropu, par ko Latvijā runājot jau ilgu laiku. Tāpat Kazahstānas dzelzceļš parakstījis līgumu ar Klaipēdas ostu.
Statistika liecina, ka šī gada pirmajos desmit mēnešos, salīdzinot ar 2012.gada analogu laika periodu, Latvijas ostu kravu apgrozījums samazinājies par 7,3% līdz 58,8 miljoniem tonnu, biznesa portālu "Nozare.lv" informēja Satiksmes ministrijas Tranzīta politikas departamentā.
2012.gadā no janvāra līdz oktobrim Latvijas ostu kravu apgrozījums bija 63,4 miljoni tonnu.
Šā gada pirmajos desmit mēnešos Rīgas ostā pārkrauti 29,4 miljoni tonnu, un tas ir par 2,8% mazāk nekā pērn. Ventspilī pārkrauti 24,3 miljoni tonnu, kas ir par 6,8% mazāk nekā pērn pirmajos desmit mēnešos, bet Liepājā pārkrauti 3,96 miljoni tonnu, un tas ir par 34,1% mazāk nekā pērn.