Īpaša skola no ārzemēm pārbraukušajiem bērniem netiks veidota

Lai iekļautu izglītības sistēmā tos skolēnus, kas vairākus gadus dzīvojuši ārpus Latvijas un pēc tam valstī atgriezušies, speciālu skolu neveidos.

Labklājības ministre Ilze Viņķele (V) šodien pēc Demogrāfijas lietu padomes sēdes žurnālistiem sacīja, ka šodien sēdē ir uzklausīts Ekonomikas ziņojums par reemigrācijas plānu, kā arī padome iepazīstināta ar Lietuvas pieredzi saistībā ar reemigrējušo bērnu integrēšanu izglītības sistēmā. Lietuvā esot izveidota speciāla, pat elitāra skola, kuru apmaksā no valsts līdzekļiem.

Izpētot Lietuvas pieredzi, ir secināts, ka šādās elitārās skolās notiek vides segregācija un Latvijā šāda skola nebūtu jāveido. Tā vietā bērni, kas atgriezušies Latvijā, tiks skoloti parastajās skolās, taču viņiem piedāvās papildus apgūt latviešu valodu. Tāpat šiem bērniem tikšot veltīta papildus uzmanība, lai viņi varētu adaptēties.

Jau ziņots, ka valdība ir atbalstījusi Ekonomikas ministrijas (EM) izstrādāto reemigrācijas atbalsta pasākumu plāna projektu 2013.- 2016.gadam, kura īstenošanai nepieciešami 2,4 miljoni latu.

Pēc ekonomikas ministra Daniela Pavļuta iniciatīvas izstrādātais reemigrācijas atbalsta pasākumu plāna projekts paredz astoņus konkrētus rīcības virzienus tuvākajiem trim gadiem. Viens no šiem virzieniem ir atbalsts skolēniem, kuri atgriežas/iekļaujas Latvijas izglītības sistēmā, kā arī šo skolēnu vecākiem, pilnveidojot un paplašinot atbalstu skolēniem, kas atgriežas no ārzemēm, piemēram, iegūtās izglītības pielīdzināšana, piedāvātas individuālās nodarbības mācību priekšmetu apguvē, kas netika mācīti iepriekš, papildu nodarbības latviešu valodā, metodisko līdzekļu (tajā skaitā digitālo mācību līdzekļu) izstrāde latviešu valodas apguvei.

Latvijā

Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīca (DLRR) pagājušajā gadā reģistrēja kārtējo meitasuzņēmumu – šoreiz Ungārijā. Tagad uzņēmums strauji paplašina savu klientu loku Baltijas valstīs, Ukrainā, Polijā, Ungārijā, Vācijā, Rumānijā, Bulgārijā, Azerbaidžānā, Gruzijā un pat Āfrikā.

Svarīgākais