nra. Briselē: centīsies lauzt stereotipu, ka Eiroparlaments ir kaut kas tāls un nesaprotams

© publicitātes

Eiropa ir stingri apņēmusies nākamā gada Eiroparlamenta vēlēšanās uzlabot nacionālo valstu vēlētāju aktivitāti. Šim mērķim tiks izmantota arī radikāli jauna pieeja. Proti, reklāmas kampaņa vairs neakcentēs "augsto politiku" vai sarežģītos partiju mehānismus, bet gan balstīsies uz pasākumiem, kas rosina cilvēcisko ziņkārību vai arī uzsver visiem viegli saprotamas cilvēciskās pamatvērtības.

Šogad Eiropas Parlaments milzīgu lomu atvēlējis aktivitātēm sociālajos tiklos - facebook un twitter vidē. Tāpat parlaments ir izvērsis vērienīgas interneta aktivitātes, piedāvājot iedzīvotājiem interaktīvās kartes, iespēju prognozēt vēlēšanu rezultātus, visplašāko statistikas bāzi. Tādās lappusēs kā:

http://www.votewatch.eu, 

http://www.elections2014.eu/lv,

http://www.europarl.europa.eu u.c.

ES vēlētāji var sekot līdzšinējiem EP balsojumiem, svarīgākajiem jautājumiem, par kuriem tiks runāts priekšvēlēšanu periodā u.c. Tāpat ir izvērsta arī reklāmas kampaņa, kuras sauklis ir "Nāc. Runā. Panāc", cenšoties lauzt stereotipu, ka Eiropas parlaments ir kaut kas tāls, nesaprotams un cilvēku ikdienu neietekmējošs. Šoreiz reklāmas video netiek akcentēta "augstā politika", bet gan cilvēku ikdienas dzīves izvēles un problēmas, kas katrā dalībvalstī ir atškīrīgas. "Katrs no mums saskaras ar neskaitāmām izvēlēm un problēmām. Katram no mums ir savs viedoklis. Tomēr Eiropā katram viedoklim ir līdzvērtīgas izredzes," tiek norādīts reklāmas video.

Jāpiebilst, ka reklāmas kampaņa, kas jau šobrīd vienlaicīgi ir sākusies visās 28 dalībvalstīs, izmaksās 16 miljonus eiro jeb 3 eirocentus uz katru savienības iedzīvotāju.