"airBaltic" pārsūdzēs Konkurences padomes lēmumu saistībā ar "Statoil" un "Total"

Latvijas aviosabiedrība airBaltic 30.septembrī vērsās ar iesniegumu Konkurences padomē (KP), lai pārbaudītu Statoil un Total iespējamu ļaunprātīgu dominējošā stāvokļa izmantošanu Rīgas lidostā. Konkurences padome nolēma lietu neierosināt uz iesnieguma pamata. airBaltic Konkurences padomes lēmumu pārsūdzēs Administratīvajā apgabaltiesā, informē ''airBaltic'' korporatīvo komunikāciju viceprezidents Jānis Vanags.

Statoil un Total ir lidsabiedrības airBaltic degvielas piegādātāji Rīgas lidostā. airBaltic ar Statoil un Total par degvielas piegādi bija noslēgti līgumi, kuru termiņš beidzās 30.septembrī. Abas kompānijas vienas dienas laikā paaugstināja maksu par sniegtajiem pakalpojumiem. Sarunās par jauna līguma nosacījumiem degvielas piegādātājs Statoil tīkoja iekasēt par gandrīz 15% augstāku maksu nekā pērn no lidsabiedrības par loģistikas pakalpojumiem - degvielas pievešanu, uzglabāšanu un uzpildīšanu lidmašīnās. Total cenu palielināja par 10%. Degvielas loģistikas jeb apstrādes pakalpojuma maksa nav piesaistīta pašas degvielas cenai tirgū. airBaltic vērsās Konkurences padomē, lai pārbaudītu Statoil un Total iespējamo ļaunprātīgu dominējošā stāvokļa izmantošanu Rīgas lidostā.

Statoil tīko pēc gandrīz 15% lielāka kumosa laikā, kad aviokompānija Rīgas bāzē piedzīvo strauju izaugsmi un līdz ar to kāpina arī degvielas piegādātāja apgrozījumu. 2009.gada janvārī-novembrī airBaltic Rīgas bāzē lidojumu skaitu palielinājis par +20%, salīdzinājumā ar to pašu periodu pērn. Tajā pašā periodā Rīgā airBaltic pasažieru skaits pieaudzis par +32%. Šogad airBaltic no bāzes Rīgā ir atklājusi tādus jaunus galamērķus kā Turku un Lapēnranta (Somija), Trumse (Norvēģija), Palanga un Kauņa (Lietuva), Tartu (Igaunija), Pleskava (Krievija), Varšava (Polija), Ženēva (Šveice), Dušanbe (Tadžikistāna) un Frankfurte (Vācija), informē "airBaltic'' korporatīvo komunikāciju viceprezidents Jānis Vanags.

Latvijā

Taksometru pakalpojumu pieejamība dažādām sabiedrības grupām un invaliditātes veidiem var būt atšķirīga, tomēr transportlīdzekļu pielāgošanā jāveic ievērojami uzlabojumi, jāizglīto vadītāji un jāveicina empātija, reizē neaizmirstot par drošas braukšanas kultūru, lai taksometru pakalpojumus pilnvērtīgi varētu izmantot arī pasažieri ar invaliditāti un vecāki ar maziem bērniem, uzskata Tiesībsarga birojs.

Svarīgākais