Dzīvesvietu nevarēs izmantot kā vienīgo kritēriju atšķirīgas maksas noteikšanai transportā

Saeima šodien trešajā lasījumā pieņēma grozījumus Sabiedriskā transporta pakalpojumu likumā, paredzot, ka personas deklarēto dzīvesvietu nevar izmantot par vienīgo kritēriju, nosakot braukšanas atvieglojumus sabiedriskajā transportā.

Tāpat šodien izmaiņas Sabiedriskā transporta pakalpojumu likumā paredz izveidot Sabiedriskā transporta padomi, kas veidos vienotu reģionālās nozīmes maršrutu tīklu. Padome šajā maršrutu tīklā arī organizēs un pārzinās sabiedriskā transporta pakalpojumus.

Kā ziņots, sākotnēji ierosināts liegt izmantot deklarēto dzīvesvietu kā vienīgo kritēriju atlaižu noteikšanai sabiedriskajā transporta, jo tādu kārtību bija plānots noteikt Rīgā. Tomēr Rīgas domes ārkārtas sēdē šonedēļ apstiprināti jauni noteikumi par braukšanas maksas atvieglojumiem Rīgas pilsētas sabiedriskā transporta maršrutu tīklā, paredzot, ka "rīdzinieki līdz 75 gadu vecumam" no 1.janvāra maksās tikai pusi no jaunā tarifa - 1,20 eiro.

LETA jau ziņoja, ka Rīgas dome 7.oktobrī nolēma paaugstināt sabiedriskā transporta biļešu cenu no 50 uz 84 santīmiem jeb 1,20 eiro, vienlaikus nosakot, ka Rīgā deklarētie iedzīvotāji, kas saņēmuši "Rīdzinieka karti", varēs braukt ar 50% atlaidi un maksāt 42 santīmus jeb 0,60 eiro.

VARAM uzskata, ka šie noteikumi ir diskriminējoši, un pieprasa veikt izmaiņas, savukārt Saeimā atbalstītas izmaiņas Sabiedriskā transporta pakalpojumu likumā, paredzot, ka personas deklarēto dzīvesvietu nevar izmantot par vienīgo kritēriju, nosakot braukšanas atvieglojumus sabiedriskajā transportā.

Svarīgākais