Kopumā sievietes iegādājas tērpus biežāk, taču tērē mazāk nekā vīrieši, liecina apģērbu tirgotāja "Baltika Group" un pētījumu centra SKDS veiktā aptauja.
Mēnesī sievietes par apģērbu tērē vidēji 36 latus, bet vīrieši - aptuveni 45 latus. Vidēji dārgākais pirkums kopumā par vienu apģērbu dāmām ir 115 lati, bet kungiem 120 lati.
Aptaujā secināts, ka latviešiem nepatīk izcelties un 46% respondentu cenšas pielāgoties apkārtējiem, 35% uzskata, ka seko modes tendencēm, bet tikai 20% cenšas būt pamanāmi ar apģērba palīdzību.
Vairāk nekā puse jeb 62% aptaujāto ikdienā izvēlas brīvo stilu, 43% dod priekšroku klasiski elegantajam, bet 20% ikdienā labprāt ievēro lietišķo stilu. Kā noskaidrots, tad lielākā daļa respondentu, kas ir 56%, var darbavietā izvēlēties apģērbu pēc saviem ieskatiem, 26% ir jāvelk formas tērpi, bet 18% jāievēro uzņēmuma noteiktas vadlīnijas.
Respondenti uzskata, ka Latvija ir otra stilīgākā valsts pasaulē pēc Francijas, trešajā vietā ierindojot Itāliju, ceturtajā - Igauniju, piektajā - Lietuvu, bet pēdējā vietā atstājot ASV iedzīvotājus, kuriem vēl daudz jāmācās par modes tendencēm un veiksmīgām apģērba kombinācijām.
Pētījuma rezultāti par latviešu iepirkšanās paradumiem vēsta, ka 74% aptaujāto sieviešu pārsvarā dodas uz veikalu, jo vēlas iepriecināt sevi, bet vīriešu auditorija ir daudz praktiskāka, un 82% respondentu iepērkas tikai tādēļ, ka ir novalkājies iepriekšējais apģērbs.
Par jaunākajām modes tendencēm 35% latviešu uzzina no apkārtējiem pasākumos, garāmejot vai sabiedriskajā transportā, 30% ietekmējas no apģērbu veikaliem, 26% no internetā pieejamās informācijas un tikai 22% no modes žurnāliem.
Apģērbu, kas vairs neder vai nepatīk, 43% no aptaujātajiem vispirms izvēlas atdot draugiem, paziņām vai izmanto saimniecības vajadzībām, 31% labprāt drēbes ziedo vai noliek blakus atkritumu tvertnēm, bet taupīgi ir 28% pētījuma dalībnieku, kas mantas glabā un cer, ka tomēr kādreiz uzvilks vēlreiz, bet tikai 23% neatrod atkārtotu pielietojumu un izmet apģērbu ārā.
Pētījums veikts no 23.septembra līdz 29.septembrim, tajā piedalījās 1000 respondentu vecumā no 18-74 gadiem.