Iedzīvotāji ārkārtas tālruni 113 arvien biežāk izmanto padomu saņemšanai

Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienesta (NMPD) ārkārtas tālruni 113 iedzīvotāji arvien biežāk izmanto padomu vai informācijas saņemšanai, secinājis NMPD, apkopojot pērn saņemto zvanu statistiku.

Kopumā pērn uz NMPD ārkārtas tālruni saņemti 717 954 zvani, taču tikai 64% gadījumu bijusi nepieciešamība nosūtīt NMPD brigādi. Līdz ar to kopumā pērn NMPD brigādes devušās 457 539 izsaukumos jeb vidēji 1250 izsaukumos katru diennakti.

Savukārt 36% zvanītāju nav bijusi nepieciešamība izsaukt neatliekamās medicīniskās palīdzības brigādi. Viņi vēlējušies noskaidrot informāciju, piemēram, tuvāko ārstniecības iestādi, citi vēlējušies konsultēties par slimnīcā nogādātu radinieku, bet vēl daudziem bijusi vajadzīga medicīniska rakstura konsultācija. Tāpat šajā grupā iekļauti kļūdaini un viltus zvani.

NMPD Komunikācijas nodaļas vadītāja Ilze Bukša skaidro, ka tendence pieaugt saņemto zvanu skaitam neatliekamās palīdzības dienestos vērojama arī citās Eiropas valstīs.

"Šie dienesti ir pieejami 24 stundas diennaktī, iedzīvotāji tiem uzticas, palīdzība ir operatīva un kvalitatīva, vajadzības gadījumā var saņemt konsultāciju, turklāt palīdzība ir bez maksas," uzsver NMPD pārstāve.

Latvijā

Konsolidētajā kopbudžetā nodokļos šī gada pirmajos piecos mēnešos iekasēti 5,6 miljardi eiro. Tas ir par 5,7% vairāk nekā attiecīgajā periodā pirms gada, taču par 1,4% atpaliek no plānotā, pamatojoties uz Centrālās statistikas pārvaldes datiem, norāda Latvijas Darba devēju konfederācijas (LDDK) finanšu un nodokļu eksperta Jāņa Hermaņa ieraksts sociālajā tīmekļa vietnē X.

Svarīgākais