Konkurēt pasaulē varam ar drošību reģionā

Pasaulei kļūstot aizvien mazākai un reģionālajiem konfliktiem aizvien vairāk ietekmējot globālo biznesu, Latvija un Baltijas jūras reģions kopumā kļūst aizvien konkurētspējīgāki kravu pārvadāšanas jomā, uzskata Jūrmalā piektdien un sestdien notiekošās starptautiskās konferences Baltijas forums prezidents Jānis Urbanovičs (Saskaņas centrs).

Konkurētspēju veicina reģiona spēja piedāvāt drošus kravu pārvadājumus.

Foruma prezidents skaidro, ka sakarā ar tehnoloģiju modernizāciju, informatīvās telpas neierobežotu pieejamību, mūsdienu ieroču parametru un to lietošanas iespēju paplašināšanos ir mainījies drošības kairinātāju formāts un augusi to bīstamība, kā rezultātā lokālas problēmas pieņem globālus mērogus. Tāpēc arī mainījusies izpratne par kravu pārvadāšanas izmaksām, kas vairs netiek mērītas tikai naudā, kas jāiztērē, lai pārvadātu vienu kravas vienību.

«Loģistika un tranzīts šodien ir vairāk saistīti ar drošību nekā ar ģeogrāfiju, kā bija pieņemts uzskatīt agrāk. Taisnākais, izdevīgākais un drošākai ceļš vairākumā gadījumu vairs nav viens un tas pats. Drošība ir materializējusies, tā ir kļuvusi izmērāma skaitļos un citās dimensijās,» saka J. Urbanovičs. Viņš neslēpj, ka reģiona piedāvāto loģistikas un tranzīta pakalpojumu kvalitāte, kaut arī ar katru gadu tiek aizvien vairāk uzlabota, tomēr vēl nav sasniegusi augstāko kvalitāti, taču Baltijas jūras perimetra drošība reģions ir ekonomiska vērtība, un tā dod handikapu, kas ļauj iespraukties savstarpēji asi konkurējošajā tirgū.

Ņemot vērā šīs globālās tendences, Baltijas forumā drošības jautājumi tiks izvirzīti visu konferencē apspriežamo tēmu priekšplānā. Drošības jautājuma iztirzāšanā piedalīsies augstas Krievijas, Ķīnas un citu valstu amatpersonas, kā arī privātā biznesa pārstāvji.

J. Urbanovičs stāsta, ka Baltijas forums, kas Latvijā notiek jau piecpadsmito gadu, jau labu laiku kļuvis par globālu pasākumu, kurā paustajiem viedokļiem vērību pievērš daudzi profesionāļi. Tomēr, neraugoties uz globālo konferences mērogu, fakts, ka konference notiek Latvijā, liecina, ka vietējiem uzņēmējiem un it sevišķi Latvijas ostām un Latvijas dzelzceļam šī ir unikāla iespēja veidot kontaktus ar potenciālajiem darījumu partneriem un uzzināt par to nākotnes plāniem un interesēm.

«Ārzemju viesiem uzstājoties Latvijā, viņi noteikti padomās, kā šo uzstāšanos padarīt interesantu arī mums, viņi arī dos atbildes, ko viņi sagaida no Latvijas, lai mēs kļūtu interesanti arī viņiem,» saka J. Urbanovičs, uzsverot, ka viens no foruma mērķiem ir atgādināt pasaulei par Latviju, ja tajā parādās jaunas loģistikas shēmas.

Latvijas biznesam vērtīga varētu būt, piemēram, bijušā Krievijas satiksmes ministra un tagadējā Krievijas prezidenta palīga Igora Levitina klātbūtne konferencē. Viņš tiksies arī ar Valsts prezidentu Andri Bērziņu, taču J. Urbanovičs nav lietas kursā, kādi jautājumi šīs tikšanās laikā tiks pārrunāti: «Es tikai nodrošināju tikšanos ar prezidentu, bet ir jāņem vērā, ka Levitins Krievijā ir atslēgas cilvēks loģistikas un tranzīta jautājumos, kas varētu ieskicēt Krievijas plānus attiecībā pret Eiropas Savienību un Baltijas jūras reģionu.».

Svarīgākais