Pieļauj, bet negarantē mazākus apkures rēķinus

Kaut arī rīdzinieki pilnībā nav norēķinājušies ar a/s Rīgas siltums (RS) par iepriekšējā apkures sezonā piegādāto siltumenerģiju, uzņēmumā vērtē, ka rēķinu apmaksa bijusi tādā pašā apmērā kā pērn, tomēr finansiālu parādu apjoms iepriekšējā apkures sezonā ir palielinājies.

RS valdes priekšsēdētājs Normunds Talcis sacīja, ka pērn bijuši lielākie rēķini par apkuri RS vēsturē, bet šogad tiem vajadzētu būt mazākiem.

Rēķinos redzamās summas apmēru ietekmēs gaisa temperatūra, siltuma tarifs, piegādātā siltuma daudzums un ēkas tehniskais stāvoklis. Oktobrī siltuma tarifs ir par 10 procentiem mazāks nekā pagājuša gada oktobrī, un tāds saglabāsies līdz gada beigām. Līdz tam laikam tiek prognozēts, ka arī gāzes iepirkuma cena, kas ietekmē siltumenerģijas maksu, saglabāsies nemainīga. Šomēnes gaisa temperatūra ir augstāka nekā 2012. gada oktobrī, tātad arī tas pirmajā apkures mēnesī nodrošina iedzīvotājiem patīkamāku maksu par apkuri. Taču vismaz tautas laika vērotāji sola bargu ziemu, aukstāku nekā pērn, tāpēc pagaidām grūti prognozēt, vai kopumā izjutīsim apkures tarifa samazinājumu. RS izrēķinājis, ka Rīgā apkures sezona ilgst vidēji 203 dienas un vidējā gaisa temperatūra ir nulle grādu. Garākā apkures sezona bijusi 2002./2003. gada ziemā – 210 dienas (ar vidējo gaisa temperatūru mīnus 1,1 grāds), bet īsākā 2001./2002. gada ziemā – tikai 184 dienas.

N. Talcis solīja, ka šajā apkures sezonā siltuma tarifs netiks mainīts, kaut arī no nākamā gada plānotais subsidētās enerģijas nodoklis to ietekmēs. Tiesa, nodokļa ietekme varētu būt neliela, apmēram viens procents. «Ja to nevarēsim uzņemties, būs jāmaina tarifs, bet ne šajā apkures sezonā,» viņš precizēja.

Oktobrī klientu parāds RS par piegādāto siltumenerģiju bija 2,7 miljoni latu. Uzņēmuma komercdirektors Ojārs Svētiņš informēja, ka šogad izsūti 32 000 informatīvu vēstuļu par to, ka pilnībā nav veikti norēķini par siltumenerģiju. Brīdināti to māju dzīvokļu īpašnieki, kur situācija bijusi visdraudīgākā. Arī šajā apkures sezonā RS sūtīs brīdinājumus un, iespējams, darīs to ātrāk nekā iepriekš, negaidot parāda apjoma palielināšanos. Par mājas parādu var uzzināt, zvanot uz klientu palīdzības diennakts bezmaksas tālruni 80000090.

Aizvadītajā nedēļā RS piegādāto siltumu saņēma vairāk nekā 80 procentu uzņēmuma klientu. Šogad apkures sezona uzsākta 11. oktobrī, kad apkurei bija pieslēgti vairāk nekā 50 procenti klientu.

Svarīgākais