Lāčplēsis: Daugavpils lidostas projekts ir svarīgs Latgales attīstībai

Daugavpils lidostas projekts joprojām ir svarīgs Daugavpils un Latgales reģiona attīstībai, aģentūrai LETA atzina Daugavpils domes priekšsēdētājs Jānis Lāčplēsis (Latgales partija).

Patlaban ir noslēdzies SIA "Daugavpils lidosta" kapitāldaļu vērtēšanas process, tās novērtētas par 200 000 latu, taču laika gaitā šī summa var arī mainīties, norādīja Daugavpils mērs.

Tas, vai pašvaldība pārdos SIA "Daugavpils lidosta" kapitāldaļas, būs atkarīgs no situācijas. ''Ja uzradīsies nopietns investors, kurš būs gatavs investēt lielus līdzekļus lidostas attīstībā, pašvaldība pārdos viņam kapitāldaļas. Savukārt, ja pašvaldībai izdosies piesaistīt lidostas attīstībai ES un valsts finansējumu, tad tā kapitāldaļas nepārdos un realizēs lidostas attīstības projektu pati,'' paskaidroja Lāčplēsis.

Daugavpils lidostas turpmākā attīstība var būt ļoti dažāda atkarībā no situācijas un piesaistītajām investīcijām, sākot no lidostas, kas nedēļā apkalpos divus trīs reisus - mazās pasažieru lidmašīnas, kas savienos Daugavpili ar pieprasītākajiem lidojumu galamērķiem -, beidzot ar reģionālo loģistikas centru ar dzelzceļa un lielceļa pieslēgumu.

Patlaban interesi par SIA "Daugavpils lidosta" kapitāldaļu iegādi ir izrādījuši dažādi uzņēmēji, taču konkrēti priekšlikumi pagaidām nav saņemti, norādīja Lāčplēsis.

Jau vēstīts, ka marta beigās Daugavpils pilsētas domes sēdē pašvaldības deputāti pieņēma lēmumu sākt SIA "Daugavpils lidosta" kapitāldaļu novērtēšanu ar mērķi daļu no tām pārdot, lai piesaistītu lidostas attīstībai privātos investorus.

Kā aģentūrai LETA iepriekš atzina toreizējā Daugavpils domes priekšsēdētāja Žanna Kulakova (RP), lidostas attīstībā, iegādājoties zemi tās vajadzībām, kā arī izstrādājot lidostas attīstības dokumentāciju ar mērķi piesaistīt stratēģisko investoru, pašvaldība ir iztērējusi vairāk nekā vienu miljonu latu. Diemžēl globālā ekonomiskā krīze negatīvi ietekmējusi stratēģiskā investora piesaisti un piesaistīt lidostas attīstībai nepieciešamo finansējumu tā arī nav izdevies.

Tā kā nākamajā attīstības periodā līdz 2020.gadam ES un valsts finansējums reģionālo lidostu attīstībai Latvijā nav paredzēts, pašvaldība, lai nezaudētu lidostas attīstībā ieguldītos līdzekļus, nolēmusi mēģināt piesaistīt investoru.

Jau ziņots, ka, pretēji iepriekš plānotajam, pašvaldībai tā arī nav izdevies iesniegt Eiropas Komisijā Daugavpils lidostas attīstības projekta dokumentāciju.

Aviācijas eksperts Dzintars Pomers biznesa portālam "Nozare.lv" iepriekš norādīja, ka cita varianta jau nav, kā mēģināt attīstīt reģionālās lidostas, - vien pārdot kapitāldaļas, ja Eiropas Savienības līdzekļi nav pieejami. Vienlaikus eksperts norādīja, ka kādām kapitāldaļām ir jāpaliek pašvaldības īpašumā. Vienīgi jautājumā par Daugavpils lidostu Pommers ir skeptisks, jo šajā pilsētā ir bijuši vairāki mēģinājumi attīstīt lidostu, taču neveiksmīgi.

Latvijā

Par dzelzceļa projekta "Rail Baltica" īstenošanu Latvijā atbildīgā SIA "Eiropas dzelzceļa līnijas" (EDzL) veiks iekšējo pārbaudi par iepirkumu komisijas darbu un specifikācijā iekļautajām prasībām saistībā ar auto īres līgumu, kas paredz maksāt 1100 eiro par vienas automašīnas nomu mēnesī.

Svarīgākais