Rīt, 1.oktobrī, notiks Godīguma diena, kad atsevišķos uzņēmumos par pakalpojumiem un precēm varēs maksāt tik, cik patērētājs vēlas.
Kā norāda Ekonomikas ministrijas pārstāvji, akcijā "Godīguma diena" uz vienu dienu pircēji varēs paši noteikt preču un pakalpojumu cenas. Akcijā piedalīsies restorāns "EcoCatering", autostāvvietu pakalpojumu sniedzējs "EuroPark", ķīmiskā tīrītava "Tvaikonis", "Saules muzejs", kā arī sociālās uzņēmējdarbības pārstāvji - paklāju austuve "Lude", smadzeņu treniņu centrs "RigaBrain" un novērošanas pakalpojumu sniedzējs "IT Observer".
Akcijas mērķis ir pārliecināties, cik godīgi ir Latvijas patērētāji, un uzsvērt, ka godīgam uzņēmējam eiro ieviešana nav iemesls, lai celtu cenas.
"EcoCatering" īpašnieks Rihards Frīdenbergs-Kalniņš stāstīja, ka Godīguma dienas laikā "EcoCatering" restorāns varēs pārliecināties, cik patiesībā patērētājs ir gatavs maksāt par vietējiem produktiem un pavāru darbu.
"EuroPark" valdes loceklis Mārtiņš Meisītis stāstīja, ka Godīguma dienā autostāvvietu klienti paši varēs noteikt maksu par pakalpojumu, kā arī šajā dienā uzņēmums nepiemēros sodu tiem auto īpašniekiem, kas nebūs norēķinājušies par pakalpojumu.
"Tvaikoņa" īpašnieks Andris Pudāns atzina, ka viņa uzņēmums iesaistījies akcijā, jo vēlējies pārliecināties, cik godprātīgi būs ķīmiskās tīrītavas klienti pret pakalpojuma sniedzēju, izvēloties pašiem noteikt šī pakalpojuma cenu.
Savukārt "Ludes" īpašniece Zane Bajāre atzina, ka dalība akcijā "Godīguma diena" ļaus uzzināt, cik vērts ir uzņēmuma radītais produkts. Viņa akciju salīdzina ar mārketinga pētījumu, kas tiks veikts paklāju ražotnē.
Jau ziņots, ka no rītdienas, 1.oktobra, cenas visām precēm un pakalpojumiem jānorāda latos un eiro.