Šodien pie Latvijas teritoriālajiem ūdeņiem atkal piefiksētas astoņas Krievijas armijas lidmašīnas

Beļģijas Gaisa spēku patruļlidmašīnas šopēcpusdien pie Latvijas teritoriālajiem ūdeņiem konstatējušas astoņas Krievijas armijas lidmašīnas, liecina Nacionālo bruņoto spēku mikroblogošanas vietnē "twitter.com" ievietotā informācija.

Patruļlidmašīnas "F-16" identificēja vairākas Krievijas armijas lidmašīnas - radioelektroniskās izlūkošanas lidmašīnu "Il-20", divus iznīcinātājus "Su-27" un piecas nesen bruņojumā pieņemtas daudzfunkcionālā uzbrukuma lidmašīnas "Su-34".

Lidmašīnas neievēroja dažas no starptautiski pieņemtajām lidojumus regulējošajām normām, tas ir, lidoja bez sakariem un identifikācijas koda.

Jau ziņots, ka Krievijas armijas lidmašīnas pēdējā laikā Latvijas ūdeņu tuvumā ir bieži viesi. Pēdējo reizi Krievijas armijas lidaparāts pie Latvijas teritoriālajiem ūdeņiem konstatēts 24.septembrī. Toreiz piefiksēta radioelektroniskās izlūkošanas lidmašīna "Il-20".

Intervijā Latvijas Aizsardzības ministrijas izveidotajā militāro ziņu portālā "Sargs.lv" Gaisa spēku aviācijas bāzes komandieris Aivars Mežors pastāstījis, ka līdz šim NATO patruļlidmašīnu kaujas izlidojumi ir notikuši tāpēc, ka, lidojot virs neitrālajiem ūdeņiem, Krievijas Bruņoto spēku lidmašīnas nav ievērojušas dažas no starptautiski pieņemtajām lidojumus regulējošām normām. Tāpēc iznīcinātājiem bija jāveic izlidojumi, lai vizuāli identificētu, ka lidojumus veic tieši šīs lidmašīnas, bet ne, piemēram, teroristu nolaupītas lidmašīnas.

Lidināšanās virs neitrālajiem ūdeņiem nav pārkāpums, taču Krievijas lidmašīnas neievēro dažas no starptautiski pieņemtajām lidojumus regulējošajām normām, tāpēc NATO iznīcinātājiem ir jāpaceļas, lai vizuāli identificētu, ka lidojumu veic tieši šīs Krievijas lidmašīnas.

Baltijas valstu gaisa telpas patrulēšanas misiju NATO pilda kopš Latvijas, Lietuvas un Igaunijas pievienošanās aliansei 2004.gadā. Dalībvalstu iznīcinātāji lidojumus veic no Zokņu aviobāzes pie Šauļiem. Šobrīd patrulēšanu pilda Beļģijas lidmašīnas.

Latvijā

Taksometru pakalpojumu pieejamība dažādām sabiedrības grupām un invaliditātes veidiem var būt atšķirīga, tomēr transportlīdzekļu pielāgošanā jāveic ievērojami uzlabojumi, jāizglīto vadītāji un jāveicina empātija, reizē neaizmirstot par drošas braukšanas kultūru, lai taksometru pakalpojumus pilnvērtīgi varētu izmantot arī pasažieri ar invaliditāti un vecāki ar maziem bērniem, uzskata Tiesībsarga birojs.

Svarīgākais