Pēdējā mēneša laikā ātruma pārkāpēju skaits samazinājies par 15%, liecina Valsts policijas apkopotā informācija.
Kā biznesa portālu "Nozare.lv" informēja Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) sabiedrisko attiecību speciāliste Ieva Bērziņa, pēdējā mēneša laikā ar fotoradaru palīdzību fiksēti 189 ātruma pārkāpumi, savukārt ceļu policija par atļautā ātruma neievērošanu noformējusi 7439 protokolus. Tas ir par apmēram 15% mazāk, salīdzinājumā ar attiecīgo laika periodu pagājušajā gadā, kad par ātruma pārkāpšanu tika sastādīti 8689 protokoli.
"Kaut arī savu braukšanas stilu nav iespējams izmainīt vienā dienā, tomēr autobraucēji, lai arī nedaudz, taču kļuvuši piesardzīgāki un uzmanīgāk seko līdzi situācijām, kad var braukt ātri un kad labāk braukt mierīgāk," skaidro Valsts policijas Prevencijas pārvaldes priekšnieks Edmunds Zivtiņš.
Kā norāda CSDD, satiksmes drošības kampaņa "Ātrums. Nāvīgi viltīgs. Esi gudrāks!" likusi aizdomāties par ātras braukšanas sekām, liecina CSDD veiktā aptauja, kurā piedalījās aptuveni 40 000 iedzīvotāju. Vairāk nekā 5000 autovadītāju atzinuši, ka tieši kampaņas ietekmē daudz uzmanīgāk seko līdzi spidometra rādītājiem.
"Pirmo reizi satiksmes drošības kampaņa tika veidota kā psiholoģiskais trilleris. Ar ātruma tēla starpniecību no psiholoģiskajiem aspektiem sabiedrībai tiek skaidrots, kāpēc autovadītājam gadās iespiest pedāli grīdā. Bet ir jāapzinās šīs darbības sekas - īpaši pelēkās, lietainās un drūmās bezsniega dienās, kad jebkurā brīdī uz ceļa var parādīsies gājējs, meža dzīvnieks vai kāds šķērslis, kura priekšā ir strauji jānobremzē," norāda CSDD direktors Andris Lukstiņš.
Valsts policija kampaņas laikā pievērsa īpašu uzmanību ātruma pārsniegšanas problēmai un ierobežojuma zīmju ignorēšanai ceļu satiksmē, organizējot speciālus reidus, kā arī veicot dažādas citas satiksmi regulējošas un autovadītājus izglītojošas aktivitātes.
Lai mazinātu avāriju, cietušo un bojāgājušo skaitu, novembra sākumā CSDD sadarbībā ar Satiksmes ministriju un Valsts policiju sāka kampaņu cīņai pret ātrumu un tā pārsniegšanu. Kampaņas laikā autovadītāji un citi satiksmes dalībnieki tika uzrunāti ar televīzijas, radio klipiem un vides reklāmām.