Eiropas Mobilitātes nedēļas ietvaros Latvijas Riteņbraucēju apvienība veica kārtējo velosipēdistu skaitīšanu, kuras mērķis bija konstatēt, kā ir mainījies velosipēdistu daudzums. Kopā tika saskaitīti 1632 velosipēdisti - tas nozīmē, ka kopējais velosipēdistu skaits gada laikā palielinājies par 26%. Jaunākie skaitīšanas dati norāda, ka sieviešu skaits, kuras pārvietojas ar velosipēdu, gada laikā pieaudzis par 20%, vīriešu skaits - par 35%.
Šogad saskaitīto braucēju vidū bija 501 sieviete (31% no kopējā skaita) un 1131 vīrietis (69% no kopējā skaita). Var secināt, ka uz darbu un mācībām visbiežāk ar velosipēdiem pārvietojas tieši vīrieši. No visiem pa brauktuvi brauca 13%, turpretī pa celiņu/ietvi - 87%. Jāatzīst gan, ka visbiežāk pa brauktuvi pārvietojās vīrieši. Jāpiemin, ka 2012. gada septembrī kopā tika fiksēti 1294 velosipēdisti, no kuriem 43% sievietes, 57% vīrieši.
Lai rezultātus salīdzinātu, tika analizēta situācija iepriekšējos skaitīšanas periodos izvēlētās vietas. Šogad velosipēdistu skaits tika fiksēts arī jaunā rezultātu apkopošanas vietā - Brīvības un Raiņa bulvāra krustojumā.
"Skaitīšana netiek veikta ar mērķi noteikt kopīgo riteņbraucēju skaitu - tas nav īsti iespējams, jo velosipēdisti brauc dažādos laikos un dažādos virzienos. Mērķis ir fiksēt velosipēdistu skaita pieauguma tendences. Latvijas Riteņbraucēju apvienībai svarīgi zināt šos faktus, konsultējot pašvaldību par nepieciešamo infrastruktūru, " tā par velosipēdistu skaitīšanu stāsta Latvijas Riteņbraucēju apvienības valdes loceklis, kā arī portāla Velo Rīga uzturētājs Romāns Meļņiks
Analizējot 1.attēlā iegūtos rezultātus, var secināt, ka 26% no visiem fiksētajiem velobraucējiem pārvietojušies pa Vanšu tiltu, 19% velobraucēju - pa VEF tiltu, savukārt 16% no visiem velobraucējiem fiksēti Skolas un Lāčplēša ielas krustojumā. Šogad vismazāk velosipēdisti fiksēti uz Zemitānu tilta - tikai 3 % no fiksētajiem velosipēdistiem. Balstoties uz iegūtajiem datiem, var secināt, ka vislielākais vidējais braucēju skaits minūtē fiksēts uz Vanšu tilta (7 braucēji minūtē), taču vismazākais uz Zemitānu tilta (0.78 braucēji minūtē).
Analizējot 2.attēlā redzamos datus, var secināt, ka vīrieši vairāk iemīļojuši velosipēdu kā ikdienas pārvietošanās līdzekli, lai gan ir jāapzinās, ka var dominēt dažādi aspekti - darba veids, darba un laika apstākļi. Skaitītāji novērojumi liecina, ka vīrieši, pārvietojoties uz velosipēda, visbiežāk izvēlas sportisku apģērbu, taču sievietes ļoti piedomā par izskatu un kopējo stilu, kā arī brauc apdomīgāk.
Salīdzinot 3. attēlā redzamos datus, secinājumi ir dažādi - pārsvarā gan velosipēdu lietotāji darba dienu rītos pārvietojas virzienā uz centru, taču tas ir atkarīgs no darba/skolas atrašanās vietas. Raiņa un Brīvības bulvāra skaitīšanā tika fiksēti velosipēdisti, kuri devās virzienā no Vecrīgas (sk. "no centra") un uz Vecrīgu (sk. "uz centru").
Ņemot vērā, ka uz Vanšu tilta ir visintensīvākā velosipēdistu satiksme, katru gadu kopš velosipēdistu skaitīšanas Latvijas Riteņbraucēju apvienība apkopo velosipēdistu skaita izmaiņas. Vērojot līkni, var secināt, ka kopējais velosipēdistu skaits ir audzis - riteņbraucēju skaits uz Vanšu tilta palielinājies 4,6 reizes kopš 2008. gada jūlija, taču augstākais velobraucēju skaits bijis 2013. gada 31.maijā. Braucēji, kuri šķērso Vanšu tiltu, šogad sastāda 26 % no visiem fiksētajiem velobraucējiem. Salīdzinājumā ar 2012. gada septembri, velobraucēju skaits uz tilta palielinājies par 7%.