Katru gadu tiek pārrēķinātas apdrošināšanas risku izvērtēšanas sistēmas Bonus - Malus klases, kuras tiek aprēķinātas ņemot vērā auto īpašnieku apdrošināšanas vēstures datus par pēdējiem 11 gadiem.
Saskaņā ar Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB) datiem pēc ikgadējā Bonus - Malus klašu pārrēķina palielinājies autoīpašnieku skaits ar zemāko riska jeb 17. Bonus - Malus klasi, kurā šobrīd ierindojas vairāk kā 70 000 autoīpašnieku.
Veicot Bonus - Malus klases pārrēķinu, tiek ņemts vērā apdrošināšanas dienu skaits jeb periods, uz kādu ir apdrošināts transportlīdzeklis, un apdrošināšanas gadījumu jeb izraisīto CSNg skaits pēdējo 11 gadu laikā. Kā liecina LTAB dati, pēc 15.septembra pārrēķina Bonus - Malus klase ir palielinājusies 33 000 autoīpašnieku. Savukārt par 11,8% palielinājies autoīpašnieku skaits, kuriem ir piešķirta 17. Bonus - Malus klase.
"Bonus - Malus dati lielā mērā kalpo par rādītājiem, cik lielu OCTA cenu auto īpašnieks maksās. Fakts, ka jau otro gadu no vietas palielinās to autoīpašnieku skaits, kuri ierindojas visaugstākajā Bonus - Malus klasē, liecina, ka autoīpašnieki kļūst apzinīgāki: mazāk izraisa negadījumus, kā arī regulāri iegādājas OCTA. Autoīpašnieki sāk arvien vairāk apzināties braukšanas kultūras saikni ar OCTA un to, cik liela atšķirība ir cenu diapozonā, ko par OCTA maksās autoīpašnieks ar 1. Bonus - Malus klasi vai 17. Cenu starpība var atšķirties daudzos simtos latu", skaidro LTAB valdes priekšsēdētājs Juris Stengrevics.