Iedzīvotāji atbalsta skaņu vaļņa pagarināšanu Mežaparka apkaimē

Sabiedriskās apspriešanas gaitā par skaņu vaļņa pagarināšanu Mežaparka apkaimē, Gustava Zemgala gatvē, šovasar saņemtas 15 atsauksmes, kurās iedzīvotāji pauduši atbalstu trokšņu barjeras veidošanai.

Būvniecības iecere paredz esošās trokšņa barjeras uz Gaujas ielas pārvada pagarināt par 850 metriem, izbūvējot tās gar Gustava Zemgala gatvi un Gustava Zemgala gatves un Kokneses prospekta krustojumu. Aptuveni 650 metru garumā iecerēts izbūvēt sešus metrus augstu valni, uz kura tiktu iestādītas 4400 priedes. Dienvidu daļā pie Ķīšezera ielas valnis aptuveni 200 metru posmā samazinās augstumu līdz esošajam reljefam un kalpos, lai aizsegtu skatu no teritorijas uz Gustava Zemgala gatves pārvadu.

Sešus metrus augstajam valnim paredzēta slīpa nogāze virzienā uz Zemgala gatvi, bet pret apbūves teritoriju nogāze būs lēzena, paredzēta gājēju takām. Starp skaņu valni un Gustava Zemgala gatves brauktuvi rezervēta vieta gājēju ietvei.

Būvniecības ieceres publiskās apspriešanas laikā šovasar tika saņemtas 15 atbalstošas aptaujas lapas un viena noraidoša atsauksme. Kopumā anketās pausts atbalsts un augstu novērtēta prettrokšņu skaņu vaļņa ar koku stādījumiem izveide pret Gustava Zemgala gatvi. Iecerētais būvprojekts vērtēts kā ainavisks un videi draudzīgs, kas pozitīvi ietekmēs ne vien plānoto "Jaunā Mežaparka" mazstāvu apbūvi, bet daļēji arī vēsturisko Mežaparka dzīvojamo rajonu. Plānotai būvniecībai atbalstu izteikusi arī Mežaparka attīstības biedrība.

Lai pilnvērtīgi nodrošinātu vēsturiskā Mežaparka dzīvojamā rajona aizsardzību no Austrumu maģistrāles jeb Gustava Zemgala gatves, iedzīvotāji ierosinājuši rast iespēju veidot skaņu vaļņa turpinājumu līdz Visbijas prospektam, vaļņa izveidei izmantot Ezermalas ielā 20b izvietotos būvgružus, kā arī vaļņa augšpusē ierīkot gājēju un velobraucēju celiņu, tādējādi nodrošinot gājēju un velobraucēju drošu un patīkamu pārvietošanos no Ķīšezera ielas līdz Visbijas prospektam.

Arī noraidošajā aptaujas lapā ir izteikts atbalsts skaņas vaļņa būvēšanai, taču vienlaicīgi izteikts iebildums, ka projekts nodrošinās skaņas slāpēšanu tikai "Jaunā Mežaparka" teritorijā. Tiem, kuru mājvietas atrodas Gustava Zemgala gatves tuvumā, dzīves kvalitāte neuzlabotos.

SIA "Metrum" šā gada aprīļa atzinumā par iespējamo ietekmi uz vides stāvokli secināts, ka būvniecības iecerei ir pozitīva ietekme uz nākotnes iedzīvotāju sadzīves apstākļiem. Ja nebūtu iespējas realizēt šāda veida būvniecības ieceri, zemesgabala Kokneses prospektā 1a īpašniekam vai apbūves attīstītājam būtu jāmeklē citi prettrokšņa pasākumu risinājumi, piemēram, prettrokšņu ekrāni ēku fasādēm, meža josla gar plānoto apbūvi vai vispār jāpārskata teritorijas attīstība.

Vienlaikus "Metrum" arhitekti ieteikuši izvērtēt nepieciešamību paredzēt drošības barjeru starp ietvi un brauktuvi, kā arī nodrošināt risinājumus, kas nepieļauj cilvēku pārvietošanos pa vaļņa nogāzi pret Gustava Zemgala gatvi.

Skaņu vaļņa būvniecības iecere trešdien, 18.septembrī, tiks skatīta Rīgas domes Pilsētas attīstības departamentā, bet gala lēmumu par tās apstiprināšanu pieņems Rīgas domes sēdē.

Kā ziņots, topošais skaņu valnis ir daļa no inženiertehniskās sagatavošanas darbiem, lai Kokneses prospektā 1a nākotnē izveidotu jaunu mazstāvu dzīvojamo teritoriju. Projekta pasūtītājs ir SIA "Jaunais Mežaparks", projektētājs - SIA "BRD projekts".

Kā ziņots, teritorijai starp Gustava Zemgala gatvi, Ķīšezera ielu, Kokneses prospektu un vēsturisko Mežaparka apkaimes apbūvi izstrādāts jauns lokālplānojums, kas paredz ievērojami samazināt iepriekš pieļaujamās apbūves augstumu un blīvumu un 17 līdz 24 stāvu augstu ēku vietā veidot maza mēroga dzīvojamo māju apbūvi ar privātmājām, dvīņu un rindu mājām ar zaļu vidi, plašu publisko ārtelpu.

Zeme minētajā teritorijā pieder SIA "Jaunais Mežaparks", kas te iecerējusi īstenot projektēšanas biroja "Arhis" izstrādāto apbūves priekšlikumu.

Plānotā apbūve paredzēta bijušo armijas noliktavu teritorijā, blakus bijušā Rīgas mēra Gundara Bojāra attīstītajam jaunajam mikrorajonam "Ezerparks".

Latvijā

Taksometru pakalpojumu pieejamība dažādām sabiedrības grupām un invaliditātes veidiem var būt atšķirīga, tomēr transportlīdzekļu pielāgošanā jāveic ievērojami uzlabojumi, jāizglīto vadītāji un jāveicina empātija, reizē neaizmirstot par drošas braukšanas kultūru, lai taksometru pakalpojumus pilnvērtīgi varētu izmantot arī pasažieri ar invaliditāti un vecāki ar maziem bērniem, uzskata Tiesībsarga birojs.

Svarīgākais