"Latvijas Gāze" draud atslēgt gāzes piegādi "Liepājas metalurgam"

Ja AS "Liepājas metalurgs" nesāks maksāt parādu par gāzi, AS "Latvijas Gāze" varētu lemt par gāzes piegādes apturēšanu rūpniecības uzņēmumam, biznesa portālam "Nozare.lv" atzina "Latvijas Gāzes" pārstāvis Vinsents Makaris.

Viņš skaidroja, ka "Liepājas metalurgs" gāzes koncernam ir parādā vairāk nekā 2,2 miljonus latu. "Ja maksājumi tuvākajā laikā neparādīsies, mums ir tiesības gāzi atslēgt. Esam brīdinājuši "Liepājas metalurgu", tāpēc juridiski atslēgt gāzi varam jebkurā brīdī," piebilda Makaris.

Pēc "Latvijas Gāzes" pārstāvja teiktā, patlaban "Liepājas metalurgs" patērē nelielu gāzes apjomu, jo uzņēmumā ir iekārtas, kurām nepieciešama minimāla dabasgāzes piegāde, lai iekārtas nesabojātos.

Jau ziņots, ka šā gada 5.septembrī "Latvijas Gāze" par 170 898 latiem palielinājusi prasības summu lietā par parāda piedziņu no finanšu grūtībās nonākušā uzņēmuma "Liepājas metalurgs". Prasītājs iesniedzis pieteikuma grozījumus, palielinot prasības apmēru līdz 2 207 710 latiem līdzšinējo 2 036 812 latu vietā. "Liepājas metalurgs" lūdzis paskaidrojumus par iesniegtajiem grozījumiem, tādēļ plānotā tiesas sēde šajā lietā atlikta līdz 18.septembrim.

Kā ziņots, tiesā par parāda piedziņu no "Liepājas metalurga" vērsusies gan "Latvijas Gāze", gan AS "Latvenenergo".

"Liepājas metalurgs" nonācis finanšu grūtībās, pārtraucis ražošanu. Valsts kase jūlijā no valsts budžeta līdzekļiem samaksāja "Liepājas metalurga" vietā visu rūpnīcas parādu Itālijas bankai "UniCredit S.p.A." - 67 465 056 eiro jeb 47 414 711 latus. Pirms tam aprīlī Valsts kase Itālijas bankai veica "Liepājas metalurga" valsts galvotā kredīta pamatsummas daļas maksājumu 6 128 456 eiro (4 307 103 latu) apmērā.

10.septembrī Liepājas tiesa apstiprināja "Liepājas metalurga" tiesiskās aizsardzības plānu un par administratoru iecelts Haralds Velmers.

Latvijā

Raugoties uz nu jau samilzušo “Rail Baltica” epopeju, arvien skaidrāk iezīmējas viena ārkārtīgi būtiska lieta. Joprojām nav nekādas skaidrības, kāpēc mums šī trase ir vajadzīga. Kāda vispār ir tās jēga? Gan idejiskā, gan tīri praktiskā, jo pasaulē nekas tāpat vien nebūvējas.

Svarīgākais