Aptauja: 57% uzskata, ka pedagogu atalgojums jāsaista ar kvalitātes pakāpi

© F64 Photo Agency

Lielākā daļa, jeb 57% Latvijas iedzīvotāju uzskata, ka pedagoga darba kvalitāte ir galvenais kritērijs, pēc kura būtu jānosaka pedagogu atalgojums, liecina pētījumu centra "SKDS" veiktā Latvijas iedzīvotāju aptauja.

Saskaņā ar aptaujas rezultātiem, par otru svarīgāko kritēriju, pēc kura jānosaka pedagogu atalgojums, 53% respondentu uzskata pedagoga darba slodzi un darba rezultātus, bet trešdaļa aptaujāto min pedagogu darba stāžu (39%).

Aptaujas dalībnieki salīdzinoši retāk par svarīgiem kritērijiem uzskata - vidējās darba algas lielumu un tā izmaiņas valstī (21%), skolēnu un vecāku atsauksmes (19%), bet 13% un 7% par svarīgiem kritērijiem, pēc kuriem jānosaka pedagogu atalgojums, min skolas kopējos sasniegumus un koeficentu atbilstoši reģionam.

Kā ziņots, sākot ar šā gada 1.septembri, Izglītības un zinātnes ministrija pedagogu darba algas piemaksas aprēķinās atsaistot no finansēšanas principa "nauda seko skolēnam", bet piesaistot pakāpi ieguvušo pedagogu skaitam. Šogad pirmo reizi, pedagogi ar 3.kvalitātes pakāpi, kas iegūta Eiropas Sociālā fonda projekta "Pedagoga konkurētspējas veicināšanas izglītības sistēmas optimizācijas apstākļos" ietvaros, saņems piemaksu 8% apmērā pamata mēneša algas likmei. Piemaksas turpinās saņemt arī šī projekta ietvaros 4. un 5. kvalitātes pakāpi ieguvušie pedagogi.

Latvijā

“Man jau trīs dienas ir slikta dūša. Vemšana, galvassāpes, bezmiegs. Katru dienu, atverot e-pastu, pirmā doma – vai būs atkal jauns paziņojums no CSDD par 350 eiro sodu vai nebūs? Kopā sods jau sakrājies pāri tūkstotim, tuvojas diviem,” asaras valdīdama, man sūdzas kāda satraukta paziņa. Viņa ir izmisumā.

Svarīgākais