Pedagogi ar 3.kvalitātes pakāpi saņems piemaksu pie algas

Pedagogi ar trešās profesionālās darbības kvalitātes pakāpi saņems piemaksu 8% apmērā no pamatalgas - 280 latiem.

Šādas izmaiņas paredz valdībā atbalstītie grozījumi Ministru kabineta noteikumos "Kārtība, kādā aprēķina un sadala valsts budžeta mērķdotāciju pašvaldību izglītības iestādēm bērnu no piecu gadu vecuma izglītošanā nodarbināto pirmsskolas izglītības pedagogu darba samaksai, kas šodien stājas spēkā.

Piemaksas darba algai turpinās saņemt arī pedagogi, kuri Eiropas Sociālā fonda projektā "Pedagogu konkurētspējas veicināšana izglītības sistēmas optimizācijas apstākļos" ieguvuši 4. un 5.kvalitātes pakāpi, taču tās turpmāk aprēķinās no pamata algas likmes, bet lielākā procentuālā apmērā, atbilstoši 20% un 25%.

Pēc Izglītības un zinātnes ministrijas (IZM) sniegtās informācijas, ir 15 125 pedagogi ar 3.kvalitātes pakāpi, 1448 ar 4.pakāpi un 173 ar 5.kvalitātes pakāpi.

Algas pieaugums būs arī pedagogiem mazajās lauku skolās un tiem, kuri strādā ar bērniem ar īpašām vajadzībām.

Noteikumi paredz, ka finansiāls atbalsts tiks sniegts 225 novadu pašvaldību pamatskolām, kurās skolēnu skaits ir mazāks par 100. Tajā tiks paaugstināts koeficients no 0,75 uz 1.

Sākot ar jauno mācību gadu, ir paaugstināts programmu koeficients speciālajās izglītības programmās no 1,6 uz 1,84 un speciālajās skolās no 1,6 uz 1,8, atbalstot pedagogus, kuri strādā ar bērniem ar īpašām vajadzībām, tostarp iekļaujošās izglītības programmās. Pedagoģiskās un sociālās korekcijas programmās skolēnu skaitam piemēros koeficientu 1,2.

Profesionāli orientēta virziena pamatizglītības programmās ar padziļinātu mācību priekšmetu apguvi skolēnu skaitam piemēro koeficientu 1,2, jo šis koeficients ir pietiekams, lai nodrošinātu nepieciešamo apmaksājamo stundu skaitu mācību priekšmetu padziļinātai mācīšanai, ievērojot skolēnu slodzi. Ministrija vērš uzmanību, ka tiesiskā paļāvība par darba samaksas saglabāšanu šai gadījumā tiks nodrošināta tiem pedagogiem, kas iesaistīti mācību priekšmetu padziļinātā mācīšanā. Savukārt profesionāli orientēta virziena pamatizglītības programmās ar padziļinātu mūzikas apguvi skolēnu skaitam saglabāts koeficients 1,3, lai nodrošinātu individuālās stundas mūzikas instrumenta spēlē.

Savukārt skolēnu un pedagogu attiecība republikas pilsētās paredzēta viens pret 10,35, bet novados viens pret 8,12.

Svarīgākais