Zaļo un zemnieku savienība (ZZS) neatbalsta Ekonomikas ministrijas piedāvājumu ieviest ostu nodevu ar mērķi samazināt lielo ostu pārvalžu nelietderīgos tēriņus, aģentūru LETA informēja ZZS.
ZZS uzskata, ka ostas un tranzīta infrastruktūra ir Latvijas lielākā bagātība, un to efektīva apsaimniekošana un attīstība ir valsts nākotnes labklājības priekšnoteikums.
Valsts ģeogrāfiskā atrašanās vieta Latviju padarījusi par nozīmīgu tranzīta partneri gan NVS, gan Eiropas valstīs, gan arī citur pasaulē. ZZS pauž nožēlu, ka, "vairāk nekā divu gadu garumā darbojoties valdībā, Reformu partija nav iemācījusies nozares attīstības plānošanu, kas, šajā gadījumā, būtiski saistīta ar tranzīta un visu ostu attīstības stratēģisko plānošanu". Un tā savukārt jau ir valdības un Satiksmes ministrijas atbildība, teikts ZZS paziņojumā plašsaziņas līdzekļiem.
ZZS aicina valdību strādāt tā, lai tranzīta attīstība būtu valsts kopējā virzība. Jo tikai tad, kad ostas un tās apkalpojošā infrastruktūra būs pietiekami stabilas, varēs pieņemt izsvērtus lēmumus par to peļņas novirzīšanu citiem valsts infrastruktūras objektiem. "Savukārt Reformu partijas pārraudzībā esošajai Ekonomikas ministrijai nopietnāk būtu jāpievēršas ekonomiskajai analīzei un prognozēšanai, jāplāno un pēc tam arī jāīsteno rentablus tranzīta koridorus, kā arī jācīnās par finansējumu dzelzceļiem un ceļiem, kuri tieši ietekmē ostu apgrozījumu un, attiecīgi, peļņu," pauž ZZS.
ZZS tuvākajā laikā plāno tikties ar ostu uzņēmējiem, lai pārrunātu ostu nodevas ieviešanas potenciālos riskus, kas būtu saistīti ar ostu pakalpojumu papildu izmaksām un kravu aizplūšanu no Latvijas tranzīta koridora uz konkurējošām ostām.
Pret ostu nodevas ieviešanu iebilst arī opozīcijā esošais "Saskaņas centrs".
Kā ziņots, valdības koalīcijas partneri nav konceptuāli iebilduši pret Reformu partijas ierosinājumu par ostu nodevu. Reformu partija rosina šos budžeta ienākumus no ostu nodevas novirzīt autoceļu uzturēšanai. Uz nākamo koalīcijas sadarbības padomes sēdi tiks iesniegs attiecīgs likumprojekts. Saeimas deputāte Zanda Kalniņa-Lukaševica (RP) norādīja, ka nodeva varētu būt aptuveni 20% no ostu ieņēmumiem, kas ir aptuveni 12 miljoni latu, ko piedāvā novirzīt ceļu infrastruktūrai.
Jau ziņots, ka Latvijas Ostu, tranzīta un loģistikas padome (LOTLP) noraidīja ierosinājumu aplikt ar nodokli ostu maksas.