Jauns auto – pirkt vai abonēt? Testē un iespaidos dalās Renārs Zeltiņš

© Publicitātes foto

Sen kā pagājuši tie laiki, kad auto iegāde – uzreiz vai līzingā – bija vienīgais ekonomiski izdevīgākais variants. Šobrīd arvien pieprasītāka kļūst SIXT+ auto abonēšana, kad pie jaunas automašīnas iespējams tikt pat vienas dienas laikā. Jau gadu pasākumu vadītājs Renārs Zeltiņš ikdienā darbam un kopā ar ģimeni izmanto auto abonēšanu. Nu ir pienācis laiks dalīties pieredzē un iespaidos.

Cik viegli ir uzsākt auto abonēšanu?

Automašīnu iespējams abonēt tikpat vienkārši kā filmu vai mūzikas straumēšanas pakalpojumu. Atveru www.sixtplus.lv vai SIXT+ Baltics lietotni, izskatu auto katalogu ar visu pieejamo automašīnu klāstu sākot ar jauniem un mazlietotiem auto līdz pat tādiem pieprasītiem ražotājiem kā Toyota, Volkswagen, Škoda, Audi, Tesla, Cupra un daudziem citiem. Izvēlos sev piemērotāko auto, ņemot vērā konkrētā brīža vajadzības. Nosūtu pieteikumu un jau nākamajā dienā stūrēju ar jaunu mašīnu. Savukārt, ja neatrodu sev vēlamo auto, sazinos ar SIXT+, kas piemeklē man atbilstošāko automašīnu pat, ja tā nav uzreiz pieejama katalogā. Kur vēl vienkāršāk?

Kāpēc es abonēju automašīnu?

Kad manā īpašumā bija auto, es aprēķināju gada laikā iztērēto naudu ne tikai līzingam un degvielai, bet arī remontiem, apdrošināšanai un nodokļiem. Ieraugot šo summu, es spēju objektīvi salīdzināt izmaksas ar esošajiem līzinga piedāvājumiem. Parasti auto īpašnieks domā, ka sanāks izdevīgāk, bet realitāte var būt maldinoša arī tamdēļ, ka mēs nekad neierēķinam laiku, kas tiek pavadīts kārtojot visu, kas saistīts ar auto uzturēšanu. Abonējot man nav jāuztraucas, ko darīt, ja kas atgadās, piemēram, pārsistas riepas gadījumā vai par ikgadējām tehniskajām apskatēm un nodokļiem. Viss ir iekļauts cenā un vienā ikmēneša maksājumā, bet klientu serviss ir viena zvana attālumā jebkurā laikā. Uzskatu, ka auto abonēšana ir lieliska alternatīva sava personīgā auto iegādei, jo pašam jārūpējas tikai par degvielu vai elektrouzlādi un vējstikla šķidrumu.

Tāpat novērtēju, ka man un ģimenei nav jāuzņemas ilgtermiņa saistības, jo auto var atgriezt jebkurā brīdī - bez soda sankcijām. To noteikti novērtēs cilvēki, kuriem auto nepieciešams vien uz konkrētu laiku. Ja vasarā pārvietojies ar velosipēdu, motociklu vai arī ziemas mēnešos dodies “pārziemot” uz siltajām zemēm - nav nepieciešams maksāt par automašīnu, kad tā netiek izmantota.

Ja tomēr vēlme pēc sava personīgā auto ir neremdināma, auto abonēšana var kalpot kā laba alternatīva ilgākam auto testam, pirms iegādes. Auto salonos piedāvātie dažu stundu vai pat dienu testi ne vienmēr iedod pilnu ieskatu par to, cik piemērots auto ir ģimenes vai biznesa ikdienas vajadzībām. Gadījumā, ja jaunais auto nav uz vietas un jāgaida, tad auto abonēšana sniedz iespēju izvēlēties auto uz laiku kamēr gaidi sava sapņu auto piegādi.

Kāds ir auto abonēšanas termiņš?

Es izmantoju auto abonēšanu jau gadu, bet tagad auto abonēšana ir kļuvusi vēl pievilcīgāka. Auto abonēšanas un lietošanas termiņu ir iespējams pagarināt līdz pat 48 mēnešiem. Jo garāks termiņš, jo mazāks ikmēneša maksājums. Tas padara šo pakalpojumu finansiāli vēl izdevīgāku, ļaujot arī ilgtermiņā samazināt un nofiksēt kopējās izmaksas.

Pirms abonē - izvērtē!

Ne vienmēr viss ir tā, kā minēts reklāmas lozungos, kuros norādītas vilinošas cenas. Kam pievērst uzmanību pirms auto abonēšanas, lai izvairītos no nevēlamiem pārsteigumiem?

  • Kāda ir patiesā gala cena. Pievērsiet uzmanību ne vien ikmēneša maksājumam, bet arī tam, cik liela ir pirmā iemaksa. Tā var variēt no dažiem simtiem līdz vairākiem tūkstošiem eiro. Izvērtējiet arī kādi papildu pakalpojumi ir iekļauti cenā.

  • Atļautais mēneša nobraukuma limits. Diezgan precīzi jāizvēlas plānotais automašīnas nobraukums bez pārlieku lielām rezervēm, lai ik mēnesi nepārmaksātu par automašīnas nomu. Tāpat jāpievērš uzmanību, kāda ir uzņēmuma politika par pārsniegto kilometru izmaksām - ikmēneša vai kopējā perioda.

  • Apdrošināšana. Svarīgi pievērst uzmanību nosacījumiem par automašīnas apdrošināšanas gadījumiem, kā arī atbildības apjomu, ja notiks ceļu satiksmes negadījums. Tāpat jāpārliecinās, vai šī atbildība ir fiksēta visos gadījumos, jo bieži pašrisks par automašīnas zādzību vai bojāeju ir mērāms vairākos tūkstošos eiro.

  • Papildu izdevumi. Lai nenāktos pārmaksāt - jāpārliecinās, vai abonementa maksā iekļauti tādi izdevumi kā CSDD tehniskās apskates, atbilstoši nodokļi, apkopes, remontdarbi, kā arī ziemas un vasaras riepas un riepu serviss. Savukārt tad, kad auto atrodas servisā - vai ir iekļauts aizvietošanas auto.

APMAKSĀTA REKLĀMA

Komercziņas

Šomēnes viena no vadošajām Latvijas privātajām augstskolām, Transporta un sakaru institūts (TSI), svin savu 25. jubileju. Kas ļāva augstskolai izveidoties, pārdzīvot visas krīzes un sagaidīt savu gadadienu ar ievērojamiem sasniegumiem un nemitīgas attīstības plāniem? Stāsta TSI dibinātāji un vadība.

Svarīgākais