Rudens un ziemas sezonā atsevišķos mēnešos pieprasījums pēc Latvijas vīzām Krievijā, salīdzinot ar gadu iepriekš, pieaudzis pat par 80%, bet kopumā izsniegto vīzu skaits 2010.gada 11 mēnešos pieaudzis par 27%, ceturtdien vēsta laikraksts "Diena".
Avīze norāda, ka, salīdzinot ar gadu iepriekš, piemēram, novembrī vīzu pieprasījumu skaits pieaudzis par 83%, bet kopumā novembrī un decembra pirmajās dienās 2010.gadā pieprasītas 10326 vīzas. No tām lieākā daļa arī izsniegtas, bet atteikumu skaits bijis niecīgs - mazāk par pusprocentu. 2010. gada 11 mēnešos kopumā pieprasītas 54 869 vīzas, no kurām izsniegtas 54 626 vīzas, kas ir par 27% vairāk nekā 2009.gadā. Nodevās iekasēti 1,34 miljoni latu.
Decembra otrajā pusē pieprasījums pēc vīzām nedaudz krities - dienā saņemti aptuveni 320 līdz 350 pieteikumi, informē Latvijas vēstniecības Maskavā Konsulārās nodaļas vadītājs Uldis Simsons. Novembra beigās un decembra sākumā pieprasījumu skaits bijis pat divtik liels un darbiniekiem nācies strādāt virsstundas.
Vēstniecība cer, ka finansējums atļaus arī šogad karstākajā sezonā pieņemt papildu darbiniekus, jo, pateicoties viņiem, izdevies izskaust rindu vairāku dienu garumā, par ko vēstniecība iepriekš kritizēta. Decembra beigās gan papildu darbinieki atgriezās Latvijā, jo janvārī pieprasījums pēc vīzām strauji krīt, bet atkal pieaug vasarā.
Šogad līdz vasaras sezonas sākumam plānots ieviest elektronisko vīzu anketu, kuru cilvēki varēs aizpildīt datorā, un vēstniecībai šie dati nebūs jāaizpilda ar roku, turklāt ar šīs sistēmas palīdzību varētu veidot arī rindu, un stāvēšanas laiks saīsinātos.
Izteikta tendence ir, ka cilvēki prasa tūristu vīzas, bet ceļo individuāli, neizmantojot firmu pakalpojumus.
Vaicāts par iemesliem, kāpēc tieši šoziem Latvija kļuvusi par tik iekārotu vietu Krievijas tūristiem, Simsons norāda, ka aptaujas nav veiktas, taču diez vai intereses pieaugums būtu saistāms ar Rīgas reklamēšanas kampaņu "Live Riga", kam 2010. gadā galvaspilsētas dome bija atvēlējusi divus miljonus latu, bet šogad - pusotra miljona. Viņaprāt, sava loma varētu būt publikācijām presē un tūrisma firmu aktivitātei, taču bieži vien iemesls ir atjaunojušies sakari starp draugiem un paziņām Latvijā un Krievijā. Vasarā daudzi arī braukuši uz Latviju, lai aizbēgtu no lielā karstuma un mežu ugunsgrēku izraisītā smoga.
Arī Latvijas Hosteļu asociācijas valdes priekšsēdētājs Armands Muižnieks min, ka "Live Riga" kampaņas pirms svētkiem nav mērķtiecīgas, jo šajā laikā cilvēki brauc tāpat, bet, piemēram, janvāra sākumā, kad viesnīcās iestāsies klusais periods, nav arī kampaņu, kas tūristu plūsmu aktivizētu. "Ir mainījušies pirkšanas paradumi - agrāk cilvēki, pērkot ceļojumu, prasīja ekskursijas uz Siguldu un Rundāli, tagad maksimums ir kājnieku ekskursija pa Vecrīgu," norāda Muižnieks.
Viņš arī uzsver, ka tūristu pieplūduma laikā daudzviet pasliktinās pakalpojumu kvalitāte, jo tiek pieņemti mazāk profesionāli papildu darbinieki uz laiku.