Kampars: Latvijai tūrisma jomā jāvirzās uz ilgtermiņa mērķiem

Latvijai tūrismā jomā jāvirzās uz ilgtermiņa mērķiem, par spīti šķēršļiem un kavēkļiem īstermiņā, piektdien, atklājot Latvijas Tūrisma forumu, sacīja ekonomikas ministrs Artis Kampars.

Atskatoties uz 2010.gadu, par svarīgāko tūrisma jomā Kampars nosauca Latvijas Tūrisma mārketinga stratēģijas izstrādi laika periodam līdz 2015.gadam, kā arī jaunā Latvijas tūrisma zīmola un tēla platformas ar saukli "Best enjoyed slowly" izveidi.

"Latvijas tūrisma tēlu un zīmolu raksturo patiesums, pamatīgums un pašcieņa - vērtības, kuras ir tuvas ikvienam no mums. Skanīgais sauklis "Best enjoyed slowly" ir daudzsološs aicinājums ierasties Latvijā, nesteigties projām un iepazīt patiesās latviskās vērtības," teica Kampars un piebilda, ka arī forumā īpaša uzmanība tiks veltīta Latvijas tūrisma tēlam un mārketinga stratēģijai.

Ministrs arī pauda aicinājumu foruma dalībniekiem, domājot par jaunu produktu un pakalpojumu radīšanu, veidot tos saskaņā ar jauno valsts tūrisma tēlu un palīdzēt atklāt Latviju kā skaistu un drošu zemi, kuru raksturo viesmīlība, kvalitāte un ilgtspēja.

Viņš atgādināja, ka valdība šogad akceptēja Eiropas Savienības struktūrfondu līdzekļu piešķiršanu Tūrisma attīstības valsts aģentūrai mārketinga aktivitāšu īstenošanai. Līdzfinansējums 1,5 miljonu latu apmērā ir piešķirts uz trim gadiem ar mērķi organizēt nacionālos stendus starptautiskajās izstādēs ārvalstīs, kā arī reklāmas kampaņas ārvalstīs, lai popularizētu Latviju kā tūrisma galamērķi.

"Mūsu augsti prioritārie tūrisma tirgi ir Igaunija, Lietuva, Krievija, Zviedrija, Vācija un Somija - valstis, kuru iedzīvotāji jau pašlaik ir vieni no biežākajiem ciemiņiem Latvijā, jo jau ir iepazinuši mūsu atvērtību un viesmīlību. Cerot no šīm valstīm Latvijai piesaistīt vēl lielāku tūristu plūsmu, 2011.gadā plānots sākt padziļinātu šo tirgu analīzi un mārketinga aktivitāšu īstenošanu, tādējādi vēl tiešāk uzrunājot ceļotājus," informēja Kampars.

Viņš uzsvēra, ka nākamais būs darbīgs gads, jo paredzēts sekmēt tūristu piesaisti arī visam Baltijas reģionam kopumā. Uzmanību plānots pievērst Latvijas, Lietuvas un Igaunijas kā vienota tūrisma galamērķa popularizēšanai ārvalstu - īpaši tālajos - tūrisma tirgos, kā arī tirgos, kur jau izsenis komunikācijā tiek izmantots zīmols "Baltija". Saskaņā ar mārketinga stratēģiju Baltijas valstis trešo valstu tirgos tiks virzītas kā vienots tūrisma produkts, izceļot piedāvājuma daudzveidību.

"Kā redzams, jau tuvākajā nākotnē mūsu sagaida daudz izaicinājumu, tādēļ ceru, ka arī turpmāk mēs - gan valsts institūcijas, gan sociālie partneri un uzņēmēji - spēsim būt saliedēti un raudzīsimies vienā virzienā. Runājot par nākotnes plāniem, jāatceras, ka mums ir jāstrādā ilgtermiņā un savs darbs jāveido tā, lai mēs uz to virzītos, par spīti šķēršļiem un kavēkļiem īstermiņā. Tāpat uzskatu, ka veiksmīga rezultāta garants ir darba plānošana un efektivitātes kontrole," atzina Kampars.

Viņš arī norādīja, ka turpinās darbs pie divām tūristiem ļoti būtiskām lietām - vīzu izsniegšanas procesa paātrināšanas un efektivizēšanas, kā arī tiek strādāts pie tūrisma produktu un pakalpojumu kvalitātes.

"Kopā ar Ārlietu ministriju strādājam, lai tūristiem, kas vēlas apciemot Latviju, vīzu saņemšanas procedūra būtu ātrāka un ērtāka un rastos labs priekšstats par mūsu valsti jau pirms tās robežas šķērsošanas. Arī Latvijas tūrisma pakalpojumu kvalitātes sistēmas "Q-Latvia" ieviešana uzņem apgriezienus - līdz šim ir izstrādāta apmācību programma tiešsaistes vidē, kā arī izstrādāti pakalpojumu kvalitātes vērtēšanas kritēriji. Arī turpmāk "Q-Latvia" attīstīsies kā mārketinga instruments tūrisma pakalpojumu sniedzējiem, nodrošinot komersantiem iespēju tikt atpazītiem kā kvalitatīviem un līdz ar to uzticamiem tūrisma uzņēmējiem," teica ministrs.

Aģentūra BNS jau vēstīja, ka Rīgā ceturtdien un piektdien notiek ikgadējais Latvijas Tūrisma forums. Pasākumu organizē Ekonomikas ministrija un Tūrisma attīstības valsts aģentūra.

Izklaide

Daudzsološā latvju jaunā rokgrupa “Everet” klausītāju vērtējumam nodevusi savu jaunāko singlu “Kāpēc” un tam veltīto videoklipu, kas tapis sadarbībā ar kultūras namu “Atmoda”.

Svarīgākais