Vidzemē un Dienvidigaunijā veidos 750 kilometru garu tūrisma maršrutu

© Lauris Vīksne, F64 Photo Agency

Vidzemē un Dienvidigaunijā tiek plānots jauns tūrisma maršruts, kas ved pa bijušajām dzelzceļa līnijām, to veido 16 Vidzemes un astoņas Dienvidigaunijas pašvaldības.

Projekta mērķis ir divu gadu laikā sakārtot pamestās dzelzceļa līnijas Vidzemē un Dienvidigaunijā, lai tās varētu izmantot nemotorizētā tūrisma vajadzībām.

Kopumā maršruts būs aptuveni 750 kilometru garš. Projekta plānotās aktivitātes ietver bijušo dzelzceļa līniju segumu atjaunošanu un piemērošanu nemotorizētajam transportam, koka tiltiņu un margu uzstādīšanu, atpūtas vietu izveidi un bijušo dzelzceļa infrastruktūras objektu uzlabošanu, kājāmgājēju, velobraucēju skaitītāju uzstādīšanu, kā arī citas aktivitātes.

Paredzēta maršruta marķēšana dabā, kā arī vietējās un ārvalstu aktivitātes maršruta popularizēšanai. Viens no pirmajiem Zaļā dzelzceļa maršrutā tiks realizēts posms no Limbažu bijušās stacijas līdz Katvaru ezeram, kas jau ir viens no pirmajiem pilnībā attīrītajiem vecā dzelzceļa posmiem Vidzemē. Šī taka jau tiek regulāri izmantota arī ziemā kā slēpošanas trase.

Projekta veidotāji uzsver, ka «zaļo ceļu» veidošana sniedz dubultu ieguvumu - šādi tiek sakārtota pamestā infrastruktūra, un, ar nosacīti minimāliem līdzekļiem,
iegūtas tūrisma takas, kuras izmanto gan vietējie, gan viesi.

Projekta Zaļie dzelzceļi vadošais partneris ir Vidzemes Tūrisma asociācija, un tā kopējais budžets ir 1 174 938 eiro, no kuriem 85% līdzfinansē Eiropas Savienība. Projekts norisināsies 26 mēnešus, plānots, ka tas tiks pabeigts
līdz 2019. gada aprīļa beigām.

Izklaide

Ieraugot šādu nosaukumu, ir tikai divas versijas – Mendeļejeva tabulā ir ierakstīts jauns ķīmiskais elements vai radusies grupa, kas spēlē metālmūziku. Kurš ir pareizais variants? Otrais. “Murgu purvs” ir otrais šīs apvienības EP jeb minialbums, kas seko 2021. gada aprīlī izdotajam debijas darbam “Purva metāls”.

Svarīgākais