Izdevniecība Vieda
Grāmata ir par to, kā iemācīt jebkuru - cilvēku vai dzīvnieku, jaunu vai vecu, sevi vai citus cilvēkus - darīt to, ko drīkst un vajag darīt. Kā atradināt kaķi no lēkšanas uz virtuves galda, kā ietekmēt bērnu, priekšnieku, draugu un mājdzīvnieku izturēšanos, kā iemācīties labi darboties ar datoru vai dejot un kā uzlabot matemātiskās spējas un atmiņu. To visu var panākt, izmantojot pastiprinājuma principus. Šie principi ir īsti likumi, kas ne ar ko neatšķiras no fizikas likumiem. Tie apraksta visas apmācības situācijas gluži tāpat, kā pasaules gravitācijas likums apraksta ābola krišanu. Un, kad vien mēģinām mainīt uzvedību - savu vai cita cilvēka -, mēs vienmēr izmantojam šos likumus, pat ja paši to neapzināmies. Parasti šos likumus izmantojam nepareizi: mēs draudam, strīdamies, piespiežam, liedzam kaut ko. Mēs gluži vienkārši nepārvaldām tās metodes, ko lieto mūsdienu dresētāji, kuri lieliski apzinās pozitīvā pastiprinājuma spēku. Lai kāds būtu dresūras uzdevums - likt četrgadīgam bērnam uzvesties pieklājīgi, padarīt rāmāku draisku kucēnu, saliedēt komandu vai iemācīties no galvas dzejoli -, izmantojot pozitīvo pastiprinājumu, jūs to panāksit ātrāk, labāk un pat saistošāk.